måndag 25 april 2022

Ett oroväckande fenomen

Den som har läst min blogg, och framför allt kommentarerna under mina texter, har speciellt den senaste tiden sett ett – åtminstone enligt mig – mycket oroväckande fenomen. Samma fenomen kan också ses i samhället överlag, och särskilt tydligt blir detta i egentligen allt som har med Päivi Räsänen att göra, speciellt då i åklagarens påståenden (läs: lögner) om vad Räsänen sagt och gjort.

Nu talar jag givetvis om den blindhet och den vilja att vända och vrida, missförstå och misstolka allt som sägs om sexuella minoriteter till att bli så negativt som möjligt. Då alltså uttryckligen så att den som uttalar sig utanför det som har blivit den nya normen (som säger att allt är naturligt och bra) framställs som en hatisk och mobbande mörkerman eller -kvinna.

Jag ids inte tala om det jag skriver (även om förstås precis samma sak gäller också mig), men låt mig ta Räsänen som exempel. Det hon sade och skrev angående homosexuella (i den mån hon faktiskt talade och skrev om de homosexuella och inte om kyrkan eller om fenomenet homosexualitet) – och som hon blev åtalad för – var inget negativt i sig. Men tyvärr klarar människor överlag idag, som alla mer eller mindre har blivit hjärntvättade av den propaganda vi har marinerats i de senaste några decennierna, inte av att se skillnad på sak och person (först och främst) och inte heller på omsorg och hat.

Vad detta beror på är en intressant fråga. Jag ställer mig inte alls främmande till tanken att det handlar om en övernaturligt orsakad blindhet som Herren Gud har slagit människorna med. Men det kan givetvis också "bara" vara fråga om en propagandaframkallad blindhet. Eller kanske är det fråga om en kombination av dessa två?

Speciellt beklämmande blir det ändå när också kyrkans representanter och ledare faller i samma grop som kreti och pleti. Om det i deras fall handlar om samma blindhet eller om en rädsla för människor och för att stöta sig med den blinda majoriteten må kanske var osagt. Hur som helst gjorde självaste ärkebiskopen Tapio Luoma sig till tolk för detta när han under påsken kom ut med svidande kritik mot just Päivi Räsänen i MTV3:s "Uutisextra". Han sade bl.a. att "Päivi Räsänen försöker tillskansa sig (omistaa) Guds vilja och tvåla till andra människor med Bibeln." Och vidare: "Räsänens dömande ord om de homosexuella representerar inte den kristna kyrkans förkunnelse om Guds kärlek."  

Behöver jag säga att ifall Räsänen verkligen skulle ha velat "tvåla till människor med Bibeln" och om hennes ord verkligen varit "dömande" skulle Luoma givetvis ha rätt. Men som sagt misstolkar och man kunde nästan säga demoniserar han Räsänen på helt galna grunder. Som jag konstaterade kan jag inte avgöra om Luoma drabbats av samma blindhet som den blinda majoriteten har drabbats av eller om det handlar om att han ljuger medvetet av rädsla för de reaktioner som garanterat skulle ha kommit ifall han sagt som det är, alltså att Räsänens ord har förvrängts och missförståtts något förskräckligt. Och med handen på hjärtat vet jag inte heller vad som är värre.

 

75 kommentarer:

  1. Skönt att leva i en så kärleksfull värld. Putin visar omsorg om ukrainarna, Päivi och Kristian visar omsorg om homosexuella.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är också du slagen av den blindhet Kristian talar om ?

      Radera
    2. Anonym 00:25. Anonym 23:40 låter oss förstå att han är det. Det är intressant hur dessa kommentatorer som så gärna ropar ut hur fel jag har i det jag skriver ändå inte kan låta bli att med det de skriver visa att jag har rätt...

      Radera
  2. Batikhäxan Räsänen orkar du skriva om. Det enda goda med henne är att hon sett till att hundratusentals finländare skrivit sej ur kyrkan och insett att religionen är en fantasi som inte har nån funktion i dagens moderna värld i Skandinavien.

    Eflop

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eflop. Hur ogärna jag än ser att människor förleds till att tro lögnen och hellre skulle se att de skulle omvända sig från lögnen till sanningen kan jag inte se att det är någon dålig sak att sådana som tagit avstånd från tron skriver ut sig ur kyrkan. Hellre det än att de är kvar och påverkar kyrkan i antikristlig riktning.

      Radera
  3. Låt de elaka trollen ha sin kyrka. Tids nog får de den lön de gjort sig förtjänt av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kristians senaste kommentar: Ett oroväckande fenomen, är "gammal god Nyman" i sin bästa tappning - spec. vad gäller Päivi Räsänens intentioner och biskop Luoma (feg inför hbt-fascisterna och det sekulära samhället i sin helhet?)
      Men om man ser på det s.k. otäcka (var det igen den orädde och rättframme läkaren Huhtamäki eller Unknown2 som myntade detta adjektiv?) 'Pridefolket' ,så måste man se på naturen. Allt levande i naturen är skapat så att fortplantning kan ske. Så är ock människan skapad till man och kvinna för människosläktets fortbestånd.
      Vi veta att ett samkönat par aldrig kan föda barn. Utan denna skapelsens reproduktionsförmåga vore jorden likt ett öde månlandskap. Är det så detta otäcka pridefolk vill att eftervärlden skall se ut?

      Radera
    2. Ovannämnda kommentatör var Anonym 3.

      Radera
    3. Till slut vill jag önska biskopen Tapio Luoma många välsignade stunder med ev. barnbarn, trots att han tydligen önskar att andra inte skall ha samma möjlighet eftersom det enl. skapelseordningen behövs både en mormor och morfar för att det skall kunna bli några barnbarn överhuvudtaget, också i framtiden.
      Biskop Luoma är en falsk profet!
      Päivi Räsänen är rättfärdig!!

      Anonym3

      Radera
    4. Anonym 3. Tack för dina kommentarer! Men om jag får framföra ett litet önskemål: Använd helst inte orden "otäcka pridefolk". Vi menar förstås att Pride står för "högmod" snarare än "stolthet", men det handlar ävenså om människor som är älskade av Gud och som vi har ansvar för som det jordens salt vi är satta att vara. Att tala om dem som "otäcka" skapar, menar jag, onödiga motsättningar. Det finns som bekant alldeles tillräckligt av dessa ändå... Som sagt, detta bara som ett litet önskemål!

      Radera
    5. Anonym 3

      Din rädsla är helt obefogad. Och bisarr. Om jag förstår dig rätt menar du alltså att alla egentligen är homosexuella och måste tvingas till heterosexuella reproduktionsakter så att mänskligheten inte dör ut!?! Eller hur resonerar du? Homosexuella har aldrig krävt att heterosexuella måste sluta skaffa barn. De allra flesta av oss människor (oberoende av sexuell läggning) har - i motsats till vissa ivrare (=Nyman och hans gelikar) - inget behov av att lägga sig i vad vuxna människor gör i sina sängkammare. De flesta människor har en sundare inställning till sex, och tur är väl det.

      Radera
    6. Anonym 22:22. "De allra flesta av oss människor (oberoende av sexuell läggning) har - i motsats till vissa ivrare (=Nyman och hans gelikar) - inget behov av att lägga sig i vad vuxna människor gör i sina sängkammare."

      Tack för att du, ännu en gång, visar hur rätt jag har i min text!

      Radera
    7. "Vi veta att ett samkönat par aldrig kan föda barn. Utan denna skapelsens reproduktionsförmåga vore jorden likt ett öde månlandskap. Är det så detta otäcka pridefolk vill att eftervärlden skall se ut?"

      Nu har homofoberna det lite svårt med logiken och tankeverksamheten. Varför skulle det finnas en diskussion om adoption bland samkönade om ovanstående fråga skulle besvaras jakande?

      Pridefolket vill följande: sköit tu tett så sköiter ja mett.

      Har du svårt att låta bli påverkad av att pride och hbtq existerar, säger jag bara: voi voi.
      Jag går ju inte omkring och klagar över att "ja kan int fara ut på vappen med barnen pga jesus-marschen". Orsaken: jag suger inte åt mig av allt som existerar i min närmiljö, jag är tillräckligt självständig för att undvika bli påverkad. Något att prova på för alla homofober här.

      Är ni homofober ändå oroliga över nativiteten, så ska ni i främsta hand rikta er till heterosexuella, som i allt högre grad undviker skaffa barn här i västländer. Överlag har det blivit en stigande trend att man inte har fasta relationer utan lever helt ensamma. Då kommer jag till följande fråga:

      Ska ni också hacka på dem, eftersom de "orsakar" likadana problem med barnafödande som hbtq? Om ni inte gör det, så är det bara ett bevis på att ni är homofober.

      Radera
    8. Varför är det alltid så svårt att få svar? Eftersom hbtq inte kan få barn, kan ni anklaga dem, men är det inte rättvist att ni anklagar alla som väljer att inte skaffa barn?


      Radera
    9. Lobbyisten. Du ska verkligen inte vara förvånad om/när någon inte ids sätta tid på att svara dig. Varför skulle någon göra det när du A. Inte läser svaren ordentligt/alls och B. Misstolkar precis allt som skrivs?

      Radera
    10. Fortplatningen är nu ett argument till varför hbtq skulle vara synd, att man inte befolkar världen. Enligt er logik och tolkning är det då synd att inte skaffa barn. Eller så är er tolkning om hbtq illvillig smörja.

      Är det då också synd om, som ni önskar, en hbtq inte lever ut sin homosexualitet utan lever ensam? Inte skaffar barn? Om ni menar så, då finns det en massa heterosexuella syndare, dvs de som väljer att vara barnlösa.

      Är ni tillräckligt smarta för att tänka ut hur ni egentligen vill ha det?

      Men den grundläggande frågan som Nyman-ivrarna aldrig kommer att våga svara på, är vad som får dem att enbart fokusera på hbtq. Hur många gånger jag har inte frågat hur det påverkar Kristians frälsning om han låter bli att påminna hur syndiga hbtq-människorna är, utan att få ett enda svar. Om det är så, att Kristians liv efter döden är avhängigt av hur mycket han skriver nedlåtande om hbtq till sin egen skara, är jag också fundersam varför alla andra syndare lämnas åt sitt eget öde. Om det är kärlek att upprepa hbtq-syndarna, så är det väl hat att inte upplysa alla andra syndare.

      Kristian, alla dina inlägg, kommentarer och svar är lika ihåliga som en emmentalerost, och varje gång du låter bli att svara uppriktigt, så borrar du nya hål i osten.

      Radera
    11. Förvirringslobbyn. Tack för att också du visar precis hur rätt jag har i min text!

      Det du skriver i det långa stycket i din kommentar får mig att undra om du alls har LÄST mina texter (och inte bara räknat dem)...

      Radera
  4. På nätet kan ni läsa en publikation från Ev.luth.kyrkan i Finland: Hur mår unga HBTQ personer i församlingarna.
    Den ger ngt. att tänka på i motvikt till Päivi Räsänen.

    SvaraRadera
  5. Må vi ta lärdom från skriften. Guds ord har inte förändrats. Ordet har INTE mistat sin kraft och aktualitet (hur än den ena Anonymen, Faktalobbyisten o.a. bögar och lebbar än skriker i högan sky som stuckna grisar). Ordet är evigt liksom Gud är evig. Gud HATAR synden (LGBTIQ-nazismen, pridetågen och slikt onaturligt och perverst) men älskar syndaren - om han blir PÅNYTTFÖDD=FRÄLST och avstår från homosexuella handlingar som man får hoppas att t.ex. den där forne evangelisten Patrick Tiainen gör!!
    Vi har idag ännu ett botemedel mot all synd och orättfärdighet som heter Jesu blod. "Rättfärdighet upphöjer ett folk, men synd (t.ex. homosexualism) är folkens vanära". (Ords 14:34)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym 16:33. Det kan vara lite farligt att, som du gör här, ge en lista på synder och bara lyfta fram en typ. Vi är ju nämligen alla syndare och allas vårt hopp står till Guds frälsning i Jesus Kristus. Hbt-synderna är trots allt inte allt. Långt mer utbredda är själviskhet och girighet. Så om man gör upp en lista över synder borde man inte lämna bort dessa, menar jag.

      Radera
  6. Den mest orädde personen inom statskyrkan är nog Päivi Räsänen (ja, inte är Kristian Nyman direkt feg heller). Hon har stått upp mot många gudlösa/ogudaktiga människor både inom stat och kyrka och spec. media. Och hon sopade golvet rent med dessa i samband med den avslutade rättegången!! Ledande inom kyrkan/kyrkorna teg öronbedövande och vågade inte försvara Bibeln och kristendomen utan gav efter för tidsandan tydligen rädda för att bli stämplade homofoba.

    Anonym3

    SvaraRadera
    Svar
    1. är Päivi Räsänen en man? eftersom du skriver orädde? Det brukar man skriva om en man. Det som du skriver är mest smörja om statskyrkan? Att hon sopade golvet .... etc. Det är barnsligt skrivet. Skärp dig. Det märks att du är en homofob.

      Radera
  7. anonym 3
    Rättegången är inte avslutad. Ärendet fortsätter. Nästa instans tar ställning till vad frun har åstadkommit med sin mobbning.
    Det som Päivi Räsänen står för - de åsikter hon för fram - passar endast för SLEF-folket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym 17:59. Räsänen har INTE mobbat någon. Så vänligen sluta sprida lögner!

      Sedan är det hon för fram sådant som har byggt ett fungerande samhälle. Då talar jag alltså om den sunda synen på manligt, kvinnligt och äktenskapet. Den nya syn som med propagandans makt pådyvlas oss idag kommer att ställa till med oerhört mycket lidande och elände. Och troligtvis vara mer eller mindre samhällsdödande.

      Radera
    2. Domaren var som sagt av annan åsikt, Kränka-Räsänens beteende var klanderligt men inte så det hade räckt till en dom.

      Kunde du i något skede förtydliga vad du avser med "oerhört mycket lidande och elände"? Riktigt konkret? Samhällsdödande är en helt ny termn, hur tänker du att samhället dör?

      Radera
    3. Lobbyisten. "https://www.osterbottenstidning.fi/Artikel/Visa/581503" Riktigt konkret ser vi detta redan nu som en kraftig ökning i antalet fall av könsdysfori. För att ta ett exempel.

      Och som sagt, du misstolkar domen mot (FÖR!) Räsänen å det grövsta. Men det är som sagt lite av din signatur, eller hur?

      Radera
    4. Nyman 8.09
      Päivi Räsänen har fört fram sådant som byggt ett fungerande samhälle.
      Vad menar du med det?
      Vad skulle hon ha fört fram, annat än underliga kommentarer om diverse människor. Har hon rätt till det?
      Är hon någon springflicka åt Gud? Tror hon sig vara ngt.slags domare? Som skall sitta och döma till höger och vänster. Ngn. dumskalle liknade henne vid Jeanne d Arc, men hemska tanke då skulle hon vara död och det vill ju ingen.


      Varför behöver hon bry sig om annat än sin egen sängkammare med prästen?
      Kan inte den människan lämna andra ifred - nej, hon står med bibeln i högsta hugg och småler. Citerar några bibelord

      Men bästa vänner - de mest religiösa av er - hickar till för nu går fallet vidare. Det är inte seriöst att tjata på som den personen gjort.

      Radera
    5. Anonym 19:21. "Päivi Räsänen har fört fram sådant som byggt ett fungerande samhälle. Vad menar du med det?"

      Familjevärderingar, synen på manligt och kvinnligt. Äktenskapet mellan en man och en kvinna. Detta är sådant som bygger ett sunt och fungerande samhälle.

      "Tror hon sig vara ngt.slags domare? Som skall sitta och döma till höger och vänster."

      Du har HELT missförstått vad detta handlar om och vad Räsänen har sagt. Kanske du skulle försöka igen?

      Radera
    6. Hur stor är en "kraftigt ökande könsdysfori" och hur stor ska den bli för att den ska vara "samhällsdödande"?

      Radera
    7. Förvirringslobbyn. Siffrorna ökar exponentiellt. Hur mycket lidande ska denna ideologi behöva frammana förrän det är nog för dig?

      Radera
    8. Vi får notera att du saknar siffror, och vägrade svara på frågan.

      Radera
    9. Förvirringslobbyn. Nej, jag saknar inte siffror. Men jag ids inte börja leta efter dem för någon som inte bryr sig i annat än att förvränga verkligheten. Om du vill kan du själv kolla upp dem.

      Radera
  8. Kristian! Om jag avstår från benämningen "otäcka" om de homosexuella/regnbågsgänget får jag väl i stället nyttja invektiv som "äckliga" eller "hemska"? Det är förstås din blogg och du har naturligtvis rätt att censurera eller blockera mig..
    Har tittat litet på tidigare trådar i din blogg och nog har åtminstone Unknown2 fått uttrycka sig rätt fritt liksom Allan - så länge han var aktiv här.

    Kanske kunde det ännu gå att reparera en del för kyrkans del i homosexdilemmat, ifall kyrkans ledande personer skulle våga stiga upp och ta ståndpunkt för sanningen och bibelordet och mot orättfärdigheten i tidsandan, där man försöker vara allt det som kliar i öronen till lags.
    Jag ville ännu en gång ställa frågan: "Varthän folkkyrka/dina väckelserörelser/många frikyrkor?" Vad säger biskopar, präster och predikanter? Vad står ni för? Jag tror jag frågar förgäves!

    Vad den kristna läkaren Päivi Räsänens mod beträffar måste jag ännu säga att hon är min definitiva hjältinna (det var någon i en tidigare tråd, var det Mimmi eller Cilia (?), som titulerade henne hjältinna - jag understöder dem fullständigt).
    Hon har även talat mot det vansinniga dödandet av >8500 foster i Finland årligen, dvs.aborter pga. SOCIALA orsaker (i ett av de rikaste och mest kapitalistiska länderna i världen!!). Hon var en av de få riksdagsmän som försvarade utrikesminister Timo Soini, som hade deltagit i en Pro Life-demonstration i Canada häromåret (i riksdagen skrek sig en Eva Biaudet (sfp) nästan hes och fordrade honom "korsfäst", men han bad aldrig om ursäkt; han var lika ståndfast som Räsänen fast han kanske annars hade en del märkliga åsikter).
    Räsänen är således nog min HJÄLTINNA (någon beskrev henne som en Jeanne d'Arc, men hon lever ju som tur ännu!). Rättegången hennes är nog avslutad, så pass brutalt klar var utfallet i tingsrätten. Och hon kommer ALDRIG, ALDRIG att böja sig för att be om någon ursäkt av homofilerna (tror och hoppas jag i alla fall).

    Anonym 3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym 3. "Om jag avstår från benämningen "otäcka" om de homosexuella/regnbågsgänget får jag väl i stället nyttja invektiv som "äckliga" eller "hemska"?"

      Varför alls använda invektiv? Det går hur bra som helst att diskutera utan invektiv.

      "Det är förstås din blogg och du har naturligtvis rätt att censurera eller blockera mig.."

      Jag blockerar ingen och censurerar inte heller. Reklam för afrikanska häxdoktorer och svordomar tar jag bort, liksom påhopp på namngivna ickeoffentliga personer eftersom det är sådant som ingen ska behöva utsättas för.

      "Kanske kunde det ännu gå att reparera en del för kyrkans del i homosexdilemmat, ifall kyrkans ledande personer skulle våga stiga upp och ta ståndpunkt för sanningen och bibelordet och mot orättfärdigheten i tidsandan, där man försöker vara allt det som kliar i öronen till lags."

      Tyvärr kommer detta inte att ske. Avfallet har redan gått för långt, och viljan att hålla med tidsandan är för stark. Eller rädslan för mothugg av just tidsandan.

      "Jag ville ännu en gång ställa frågan: "Varthän folkkyrka/dina väckelserörelser/många frikyrkor?" Vad säger biskopar, präster och predikanter? Vad står ni för? Jag tror jag frågar förgäves!"

      Det bubblar nog på fältet. Vad som sker kan ingen veta, men det pågår nog saker och ting. Sedan finns det nog predikanter som vågar ta ställning. Och några få präster också. Broder David t.ex. kämpade väl i Vasa församlingsråd igår kväll, men tyvärr är avfallet också där för långt gånget för att rädda situationen.

      Radera
  9. Här kom mycket hat.

    Homofilerna skriver, kvinnor som genomgått abort. Vad vet du om det? Svar ingenting. Skrika kan du!
    Päivi Räsänen och hennes bibel - höj henne till skyarna för hennes mobbning mot människor. Det är duktigt av dig. Fortsätt med det.
    Du har inte mina sympatierna. Livet är inte svart eller vitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym 19:34. Man behöver inte ha genomgått en abort för att veta något om vad en abort är. Sedan, ännu en gång, Räsänen har INTE mobbat någon. Så vänligen sluta sprida lögner!

      Radera
    2. Domaren var av annan åsikt, en domares ord brukar betyda nånting. Och i det hänseendet sprider anonym inga lögner.

      Radera
    3. Lobbyisten. Som sagt, du fäster dig vid en liten bisats i domen - en bisats som dessutom inte alls säger något om någon mobbning. Men du är ju som sagt bra på att misstolka.

      Radera
    4. 08.07
      Du vet ju förstås allt om det också. Kvinnor i din sekt som fött 10 barn och ännu blivit gravida - och kanske inte ännu orkat med ngn. graviditet och gjort en abort - hur förhåller du dig till det.
      Kanske som förriga gubben sade: När kärringen hade fött 12 barn och var sjuk och läkaren avrådde från flera födslar och kärringen var gravid och ville avbryta graviditeten. Så sade gubben: He komber noo naan i ställi. Med det avsåg han att om frun ifråga inte överlever ännu en graviditet, så komber no naan i ställe. Abort det var inte tänkbart - bättre att modern till den stora barnaskaran avled. Det om Abort.
      Sanningen har många ansikten.

      Radera
    5. Anonym 20:30. Och vilken sekt är det?

      Sedan finns det människor i alla sammanhang som saknar empati och annat som hör till vanligt, sunt mänskligt beteende.. Men det betyder inte att det är fel på sammanhanget för det.

      Och ja, jag vet vad en abort innebär. Mord, inget mer, inget mindre. Men frågan är snarare om du vet vad en abort innebär?

      Radera
    6. Kristian får ju förstås tillintetgöra en domares domslut, men det är aldrig smart att gå den vägen. Kränka-Räsänen är och förblir mediekåt Kränka-Räsänen.

      Radera
    7. Förvirringslobbyn. "Kristian får ju förstås tillintetgöra en domares domslut, men det är aldrig smart att gå den vägen."

      Hur var det nu riktigt domen föll? Tydligen menar du att jag har glömt det...

      Radera
    8. Hur var det domaren kommenterade Räsänen?

      Radera
    9. Förvirringslobbyn. Som jag konstaterat: Du fäster dig vid en bisak och missar helheten. Men det är å andra sidan ditt modus operandi..

      Radera
  10. Räsänen anklagades av åklagaren för sådana saker hon ALDRIG SAGT eller SKRIVIT! Det visar hur falsk och maktlös hon (Auli Mantila) och hbt-lobbyn var !! Hovrätten, HD och ev. europeiska domstolen kommer att destroy=krossa homonas och åklagarens falska anklagelser mot Päivi och kanske (?) ställa dem till svars för sina brott!!

    Vi borde få in män och kvinnor i riksdagen och statskyrkans ledande organ som har en moralisk och rak ryggrad och som vågar säga "Så säger Herren" även i en tid som denna när allting både i samhälle och världen i stort (corona, Ukraina, strejker..)mtycks "skaka under våra fötter".
    Må allt Guds folk be för riksdag, kyrkoråd etc. att de måtte ha kraft att motstå homofilernas och dylikas anfall mot tron och Bibeln.

    Familjen är den viktigaste byggstenen i samhället, inte 'äckliga' könsneutrala/perversa par (fick jag skriva såhär Kristian, eller blockerar du mig?) En utveckling där homosexuella pga. sin påstått sexuella läggning skall ges en speciell registrerings-/kyrklig vigningsrätt är INTE en utveckling i rätt riktning. Om det är så att det skulle behövas en registreringsrätt för människor som bor tillsammans för att de skall kunna behandlas mera lika inför lagen så borde registrerings/vigselrätten inte blandas ihop med sexuell läggning.

    Det blir nog för mig tydligen att säga "goodbye" till stats/folkkyrkan för alltid efter beslutet i Vasa att homos får vigas i kyrkan. Hur kan jag vara medlem och betala skatt till en dylik kyrka som i mångt och mycket tycks ha avfallit från Bibeln och nästan blivit 'kättersk'? Hur kan de 'ogudaktiga/gudlösa' få bestämma i en dylik sak och upplåta kyrkorummet för vigsel av perversa, dvs. hbt-fascister (denna benämning har Kristian nog själv myntat, så jag tar risken att han censurerar mig).Väckelserörelserna torde ju vara kyrkans samvete. Var är de nu? Gömmer de sig under homofascisternas mässande för sina 'rättigheter'? Kyrkans "högsta höns" för svenskspråkiga (B-G. Å-strand) tiger öronbedövande, eller -hemska tanke- håller han med homolobbyn?

    Vad näst att godkänna för kyrkan: homonas krav att släppa pedofilin fri, maso-sado (förf. K. K-aho från Essi!!), tidelag.
    Det är så man börjar kräkas.

    Jag tror det blir för mig snart att säga adjö till stats/folkkyrkan. Vart skulle jag gå? Bapt.missionen är ett alternativ, men där har de den där pastor Jan Edström (urspr. från Jakobstad) som lär ha klistrat en sk. regnbågsflagga utanför deras möteslokal! Kanske blir det "halleluja-schacket", dvs. pingstvännerna för min del?

    Eller som Skeeter Davis sjöng: "We need much more of Jesus and a much less of rock'n'roll".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriv ut dig ur kyrkan. Hålls hemma - dra för gardinerna.

      Radera
    2. Anonym 14:43. Nej, jag censurerar inte. Men igen får jag påpeka att invektiv inte gagnar saken.

      Sedan är det inte "homofilerna" som "anfaller tron och Bibeln". Det är de som tror att de gör hbt-människorna en tjänst genom att gör det, alltså de jag brukar kalla "hbt-lobbyn".

      Angående det du skriver om kyrkan som "nästan kättersk" är intressant. Den är, vågar jag påstå, inte bara nästan kättersk. Men å andra sidan är den, sett till sin bekännelse, allt annat. Problemet är bara det att kyrkan i sina beslut inte lever efter sin bekännelse.

      "Kyrkans "högsta höns" för svenskspråkiga (B-G. Å-strand) tiger öronbedövande, eller -hemska tanke- håller han med homolobbyn?"

      BG är en del av hbt-lobbyn idag. Tyvärr.

      Radera
    3. " Det är de som tror att de gör hbt-människorna en tjänst genom att gör det, alltså de jag brukar kalla "hbt-lobbyn". "

      Jag efterlyste en förklaring till hur denna hbtq-lobby ser ut, hurdana människor som kunde stå bakom, men se, det är bara en fantasi eftersom jag fick inget svar. Men nu fick jag då ett svar, Kristian menar alltså att självaste biskopen är huvudman för hbtq-lobbyn. Är det så? Varför kunde du inte säga det tidigare då jag frågade dig?

      Radera
    4. Lobbyisten. Du är nog en mästare på att misstolka. VAR skrev jag att BG skulle vara en "huvudman"? Dessutom fick du ett svar på din fråga, men i vanlig ordning valde du att bortse från det.

      Radera
    5. Nyman 19.35

      Hur förhåller du dig till det att Päivi Räsänen fallet går vidare?

      Radera
    6. Anonym 14.33

      Tidelag?
      Det brukar man använda om män som tillfredsställer sig på djur. Men kanske det är dig själv du skriver om.

      Kaj Korkea-aho har väl inte gjort dig någonting? Varför dra in honom i din diskussion.
      TIDELAG för stå för dina lustar.

      Radera
    7. Anonym 18:19. "Hur förhåller du dig till det att Päivi Räsänen fallet går vidare?"

      Det är bedrövligt, snudd på förföljelse. Dessutom är det ett slöseri med resurser eftersom det i slutändan hur som helst kommer att bli en friande dom. Om inte i tingsrätten eller i HD så åtminstone när frågan lyfts till europeisk nivå. Men åklagaren tycks vara helt förblindad av sitt hat. Det är mycket beklämmande.

      Radera
    8. Som sagt. Päivi är en nyttig idiot. Så länge man kan utnyttja henne, så gör man det.
      Vem provocerar det mest, om inte de högervridna med sin falska religiontolkning.

      Radera

    9. "Kyrkans "högsta höns" för svenskspråkiga (B-G. Å-strand) tiger öronbedövande, eller -hemska tanke- håller han med homolobbyn?"
      BG är en del av hbt-lobbyn idag. Tyvärr."

      Du påstår här att BG är en del av "hbtq-lobbyn", frågade om det är så att han är huvudman och då blir du bara sur och vägrar svara.

      Alla frågor som blir konkreta retar tydligen upp dig varje gång, eftersom de inte kan besvaras. Till och du själv inser hur galna svaren ser ut nedskrivna. Därför kommer vi aldrig att se ett enda svar, bara svammel.

      Radera
    10. anonym 28.4 14.43

      Hur gör man när man tiger öronbedövande?
      Förklara dig!

      Radera
    11. anonym 14.43
      öronbedövande = överröstar alla andra ljud.
      Hur kan B-G Åstrand tiga och samtidigt överrösta alla andra ljud. Obegripligt.

      Radera
    12. Anonym 11:57. "Vem provocerar det mest, om inte de högervridna med sin falska religiontolkning."

      Vad är det som är falskt, menar du? Vad består denna falskhet i? Rent konkret.

      Radera
    13. Förvirringslobbyisten. "Du påstår här att BG är en del av "hbtq-lobbyn", frågade om det är så att han är huvudman och då blir du bara sur och vägrar svara."

      Ingalunda vägrade jag svara. Jag påpekade bara att du påstår sådant som jag inte har sagt. Och nu ljuger du igen. Du frågade inte. Du påstod. Det är inte samma sak.

      "Alla frågor som blir konkreta retar tydligen upp dig varje gång, eftersom de inte kan besvaras"

      Som sagt har jag gett dig ett svar. Men du missade det. Igen en gång.

      Radera
    14. Vi får väl här notera att Kristians hbtq-lobby är lika verkligt som Mållgan i Alfons Åberg...

      Radera
    15. faktalobby
      Du träffade rätt: Mållgan är en "fin typ".

      Radera
    16. Förvirringslobbyn. Det kan bara den påstå som är totalt blind för vad som pågår i samhället. (Och som inte klarar av att läsa innantill det jag skriver utan bara räknar mina texter...)

      Radera
  11. 27.3 1856

    Kommentarerna är identiska med Allan H. Kanske den gubben börjat skriva anonymt?

    SvaraRadera
  12. Vem är hbt lobbyn, frågar man sig.

    Svaret är nog rätt så uppenbart. Kristian själv driver ju Österbottens största blogg om homosexualitet, vad jag vet. Varje vecka nya uppdateringar. En nyttig idiot för hbt lobbyn? Absolut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En annan stor nyttig idiot för hbt lobbyn är Päivi Räsänen. Vem har gjort mer nyttig reklam för hbt än hon. Tack för det Päivi!

      Radera
    2. Anonym 09:38 och 09:42. Tack för dina kommentarer! Du visar, också du, hur rätt jag har i det jag skriver!

      Radera
    3. Nu handlar det ju inte om vem som har rätt eller fel. Det handlar om vem som ger synlighet och håller debatten vid liv.

      Radera
    4. Anonym 11.06. Nu ger du nog mig och min blogg allt för stor betydelse. Men tack för det ändå! Men notera att jag REagerar. Jag agerar inte.

      Radera
    5. Tack själv för dina reaktioner. Nu håller jag inte din blogg särskilt betydelsefull, men genom dina insändare i media är du nog välkänd och har gjort mycket för att svänga saker till hbt folkets fördel.

      Radera
    6. Kristian Nyman har väl inga insändare i media. hans insändare är inte godkända.

      Radera
    7. spelar väl ingen roll vem det är - personen i fråga rör om litet i honungsburken

      Radera
    8. Anonym 20:37. Intressant kommentar! Det är sant att jag inte har skrivit några insändare på en tid. Orsaken är att jag vill ha kontroll över mina egna texter. Men låt oss ponera att orsaken skulle vad den du anger: Tycker du att det är ok att vissa åsikter ska tystas ner och att vissa människor blir censurerade p.g.a. sina åsikter?

      Radera
  13. Det har länge pågått en draksådd från den Onde som har velat underbygga tron på Bibeln som Guds ord och som i grund och botten är orsak till hbt-stridsfrågan. Dagens människa vill inte tro på Bibeln som Guds ord som det står skrivet och underordna sig detta. Man kommer hellre med filosofiska och humanistiska spekulationer den ena bättre eller värre än den andra, "alltefter som det kliar dem i öronen". Varför? Jo, för att bli upphöjda och vinna människors uppskattning och berömmelse och inbördes beundran och detta ibland stick i stäv mot det vi fått lära i kyrkan och från våra apostlar, kyrkofäder och reformatorer och sist men icke minst Bibeln. Är det inte i denna kategori ' typen' som sitter i Borgå (B-G. Å.) passar in?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typen som passar in.

      Du passar inte in någonstans. Fortsätt du med din draksådd.
      Småningom kommer det väl någon drake vid Sexsjön.

      Radera
  14. Tydligen vill man i liberalitetens namn legalisera laglösheten även i kyrkan genom att ge fullvärdig status åt något vars drivkraft är laglöshet - dvs. dessa otäcka, hemska och äckliga typer (nu får Kristian blocka/censurera mig bäst han vill). Man gör ändå som man vill oberoende av alla formulerade teknikaliteter (kyrkomötet!)

    Jag tror på en Gud som har tänkt något stort för människan (definitivt inte de rektala homohyllarna!!), men tyvärr lyssnar homona på samma röst idag som viskade sitt skulle Gud hava sagt...till de första människorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym 11:38. Som jag har sagt många gånger så censurerar jag inte åsikter. Men vad menar du att blir bättre genom att använda dessa invektiv? De homosexuella är människor som du och jag och ingen vinner någonting genom att så som du gör fästa invektiv på dem. Tvärtom!

      Sedan är det många som lyssnar till den rösten. Samhällets problem på detta område idag beror inte på att de homosexuella lyssnar på den, utan på att så många andra gör det och agerar utifrån den.

      Radera