onsdag 6 september 2023

Om media som samhällsaktör 1

 Idag har riksdagen debatterat regeringens rasismpapper, ja i själva verket håller de på ännu när jag sitter och skriver denna text. På fredag kommer det sedan att hållas åtminstone tre förtroendeomröstningar. 

Jag har tidigare konstaterat att hela detta rasismkaos är medieframkallat och att media har gjort allt för att försöka fälla en, i vänstermedias tycke, ohavlig regering. Jag har på gång en text om detta med medias nya roll, men jag vet ännu inte när jag hinner färdigställa den. Men den kommer att handla delvis om just detta hur media har gått från att vara en objektiv nyhetsrapportör till att i allt högre grad försöka påverka både politiken och samhällets utveckling. 

Hur som helst ville jag i detta skede skriva en kort blänkare i ämnet eftersom de kommande dagarna är ytterst avgörande för regeringens framtid. Som sagt har media gjort allt de kunnat för att destabilisera och om möjligt fälla regeringen, och vi kan vara fullständigt säkra på att det de senaste veckorna har grävts både djupt och mycket för att hitta ytterligare skit att kasta på regeringen inför fredagens avgörande omröstningar. Så håll utkik efter om det kommer något ytterligare avslöjande om gamla unkna skriverier inför fredagens omröstningar i riksdagen! Det skulle verkligen inte förvåna om så sker.

4 kommentarer:

  1. Ta det lugnt Kristian. Det är på gott och ont allting även i Jesu tid. Det enda goda och onda med demokratin är en personlig och nationell frihet som många vill missbruka. Ännu går nazismen och stalinismin och andra ismer runt och söker anhängare. Jag och min kropp vill tjäna Herren Herren Herren= Gud Fader Son och Helig And!. Ulrik

    SvaraRadera
  2. Jesus från Nasaret, Yehoschua Maschiah Herrarnas Herre och Konungarnas Konung skall jah Jesus Kristus skall nog triumfer över, mitt och bortom maskintiden som inte vill ha ens ett

    SvaraRadera
  3. Endel länders grundatorer förbjöd t o m plustecknet+ eftersom det påminde om de korsmärktas segertåg i alla tider. Israel med all erfarenhet av diasporatidens styggelse ville liera sig med sodom och gomorramänniskor bland handelsmän en och ingenjörerna i det efterkrigstiden Europa. Tala om tysklandsyndromet som vi talar om stockholmssyndromet så förstår jag varför mina texter tas bort. Min sändare är tysk men tillverkad på licens i Kina som.man lyckades skuldsätta ännu efter 9/11

    SvaraRadera
  4. Annars på tal om Handelsmän och Räknekunniga är siffrorna överallt i världen skrivna som på mitt lilla tangentbord dd v s av arabisk härkomst. Det verkar så ty fast industrialismen gjort alla f d kristna länder rika nog att regera mot islamisk övervåld genom att de genererade mera pengar så sålde den först industrialiserade världen ändå ut sina kunskaper och ritningar så att hednareligioner antikristerna och Jesu Gudoms förnekare åter fått alla länder på knäinför de totalt gudlösa stål och kolnationer av nazistisk och kommunistiskt tvångsvälde meda Kristi sanna kyrkas medlemmar byggd på Guds uppenbarelse i Jesus Kristus Yehoschua Messias segrande och ofta nog utan ens ett öppet vittnesbörd går in i saligheten. Söner och döttrar till i Jesu Tro. Tappa inte modet. Förlossningens dagar nalkas och minns att Kristi Kärlek är oupplösligt förbunden med Sanningen och vägen och Livet och ett sant väsen i Helig ande och rätt livsföring som Han säger sig vara i det bibliska uppenbarade ordet om bättring och syndernas förlåtelse Lag och evangelium enligt de heliga Skrift Biblia Bibeln de av Den Sanna Kyrkan antagna kanoniska skrifterna. Man kan nog veta att den kära bibeln har många namn medan man ömsom söver och hotar dem som tar sin lag t o m enbart ur nya testamente som är den lilla boken i Kristi tid där bokfloden varit enorm med vittnesbörd ända sedan Jesu lärjungar apostlarna jämte aposteln Paulus gick ut med segerbubdet om förstlingen av de från döden uppståndna Herren som Himlarna behåller intill den yttersta dagen. Ulrik

    SvaraRadera