torsdag 25 juni 2015

SLEF:s årsfest i Esse



Ikväll börjar SLEF:s årsfest i Esse. Jag ser fram emot att träffa folk och att få föra intressanta samtal. För att inte tala om bibelstudierna och samlingarna överlag. Som det just nu ser ut kommer vädret att vara bra. Vi får hoppas att väderlekarna klarar av att leverera det de har lovat också! När det gäller vädret är det ändå, tyvärr, så som en farmarkollega brukar uttrycka det: Det är svårt att både lova och hålla!

Själv har jag tyvärr inte hunnit delta alls i förberedelserna för sommarfesten. Som minkfarmare borde man i princip bo på farmen i juni, och med långa arbetsdagar sju dagar i veckan blir det inte så mycket tid över till annat än familjen. Och att sova. Men bara lite. Ja, en sak har jag ändå förberett. På lördag kl 13 och 16 ska jag ha två seminariepass om media. "Hur ska jag som kristen tackla dagens media?". Ämnet är både intressant och aktuellt. Och den som förväntar sig mediakritik kommer kanske inte att bli besviken. Tror jag mig kunna avslöja redan i detta skede. Ämnen vi kommer att behandla är bl.a. "Medias och nyheternas objektivitet", "Medias makt", "Alternativa nyhetskanaler" och " Är mainstreamedia idag kristendomsfientlig?"

Välkommen med, framför allt på årsfesten, men även på mediaseminariet. Den som alltså är intresserad av sådana frågor.För den som inte är det finns det flera andra goda seminariealternativ.

3 kommentarer:

  1. Kristian. Kanske jag är blind men lyckas inte lista ut var du håller ditt seminarium. På programmet står det att seminarierna är i Esse kyrka, församlingshemmet och Överesseskola, men det står inte på vilket av dessa ställen just du ska tala.
    Kan du (eller nån annan) tydliggöra?

    SvaraRadera
  2. Anonym 10:52. De uppgifterna finns i festkansliet i Esse församlingshem. Men för min del gäller skolan, klassrum 1A.

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret, ska försöka hinna dit.
    Hoppas på stor uppslutning.

    SvaraRadera