måndag 18 december 2023

Om att bedra och förleda

ÖT rapporterar idag att de första homosexuella paren har välsignats av den engelska kyrkan. Rubriken över artikeln är bra, garanterat bättre än vad rubrikmakarna hade tänkt sig. "Första gayparen välsignade av engelska kyrkan", lyder den. Jag säger bara: Notera subjektet! 

Denna "välsignelse" är sanktionerad och utförd av den engelska kyrkan. Att den görs i Guds namn innebär givetvis inte att Gud skulle välsigna det han i sitt ord förbannar. Att en kyrka låtsas utföra en dylik välsignelse i Guds namn innebär inget annat än att kyrkan ljuger. Både om Gud och om vad han gör och också för de som man "välsignar". Här finns nämligen ingen välsignelse från Gud att förmedla.

Vi kan bara försöka tänka oss vad detta kan få för följder för den som på detta sätt trampar Guds vilja under sina fötter - i Hans namn dessutom - och som ljuger och förleder människorna på detta sätt. 

Nu vill jag göra det klart: Gud älskar alla sina skapade verk, oberoende av de felval vi gör i livet. Han välsignar oss trots våra svagheter och vår bristfälliga kunskap om honom och Hans vilja. Men det han INTE kan välsigna och stå bakom är trots och förakt för Hans goda vilja och goda ordningar. Notera därför att det jag skriver här inte handlar om de homosexuella individer och par som engelska kyrkan på detta fruktansvärt lömska sätt bedrar och förleder, utan udden är enbart riktad mot den kyrka som begår denna fruktansvärda gärning. 

Detta kommer inte att leda till något gott. 

 

13 kommentarer:

  1. Ingressen visar ju att man inte skall lyssna till Kyrkan utan man skall lyssna till den helige Ande så blir det redan i tiden klart vad olika ' partimeningar', som ställer till med splittring i de heliga gemenskaper, hemmen församlingarna och inom människor som tar på sig för stora uppgifter och sedan kräver vittnen för att tysta ned offren som bara har den helige Ande som vittne över vad som hänt. Då brukar det börja skaka i både offer och förövare när någon i kraft av sin äldsteroll inte tillåter vill bekänna ungdomens och ma domens brott och synder och det blir förbjudet att tala illa om andra kristna med citationstecken skrivet. Ulrik

    SvaraRadera
  2. Men samma har det ju varit med kyrkorna under tiden när de välsignat äktenskap som vanhelgar skall vi säga det enkelt landet och världen som brukar länderna medan de samlar sig för att mörda de troende som brukar fly i sådana lägen till en Kyrka som håller. Och det är då Jesu Namns Kyrka som skingras spridd och stridande mitt bland kyrkor samfund och under samfund som så vackert kallas denominationer och bland oss enskilda som gick ut först när man började rösta om uppenbara styggelse förespråkare skulle bli biskopar och präster skriver flitigt på olika medier. Ulrik Torsten Nils mitt i masskinfinland maskin koncentration. En av maskinkoncentrationerna så att säga. Lepo. Kiitos kuitenkin kuitenkin Herralle Herralle Taivaitten ja maan ja maitten luojaan ulrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt i en av maskinfinlands maskinkoncentrationer skulle det stå. Och här är redan halkigt nog att gå. Så jag väntar och kommunierar i tron på levande GUDS Ande och kommunicerar på min lilla mångsidiga kommunikationsapoarat knapert som jag saa 1980

      Radera
    2. Knaper- tv sade jag 1980 nu först minns jag att jag sade så och nu tror jag mig ha en knaper tv.

      Radera
  3. Det är sådana kyrkor som sedan antar sångskatter där Helig Ande säg: vill Du visa väg ersätts av orden Änglaskaror säg vill ni visa väg. Ulrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så börjar de peka på ' änglalika' människor medan deras maskinstyggelser raserar livet på jorden. Ulrik

      Radera
  4. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f06ffc4a-17dc-4e00-b794-0ffc11b4ddd8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trots de dystra nyheterna finns det norrmän som tror annorlunda ! https://www.youtube.com/watch?v=JvNFwKEtWfY

      Radera
    2. Det här är fullständigt bedrövligt. Som jag har konstaterat tidigare: Detta handlar om att låsa dörren till helande för människor som lider och kasta bort nyckeln.

      Tiden är sen, och vad som än kommer är det inget vi som folk och länder inte har förtjänat...

      Radera
    3. Toppen variant av Namnet Jesus bleknar aldrig igen. På 3 år i fängelse hinner man med mycket helande och vittnesbörd om Jesus Kristus Gud och Bibeln och alltid finns det någon rövare som vet att den är skyldig som ber in namnet Jesus och Guds Ande till Frälsning. Den som har Sonen har också då Fadern och så sprids VITTNESBÖRDET som i sovjet och Kina och andra jätteländer där kristna är i minoritet. Ulrik Torsten Nils och Totinen Torsti

      Radera
    4. Tack Ulrik ! Tre sånger till som tröst och uppmuntran ! https://www.youtube.com/watch?v=2SI5Qwd7F-M , https://www.youtube.com/watch?v=wBBFsKh6wAI , https://www.youtube.com/watch?v=d0CvhtrmmI0

      Radera
    5. Ännu en sång, "den ljusnande framtid är vår" ! https://www.youtube.com/watch?v=sDVVbjkVtKE

      Radera
    6. För bara dessa sånger skulle jag vilja jubla Hall-EluJah Jesus så många ggr som pi upphöjt i 2. Kära syskon jag vill jubla men då åker jag in, har fått varning redan när jag begrät mina och världens synder och synder och annars var igång på natten... Ulrik

      Radera