lördag 26 maj 2012

Party for Everybody

Ikväll är det final i Eurovision Song Contest. Jag kommer att bojkotta jag hela eländet. Nu ska ingen missförstå mig. Jag har varit en stor vän av detta evenemang - under andra halvan av 80-talet, hela 90-talet och ändra fram till lite efter millennieskiftet följde jag med det hela mycket noggrant. Jag tror till och med att jag ännu kan räkna upp alla vinnare mellan 1974 och 2004. Kanske. Men sedan kom öststatskartellen (eller kanske främst forna Jugoslavien-kartellen) och förstörde tävlingsmomentet. Sedan blev showen en enda massiv homoparad, och senast då gav jag upp. Sådant vill jag inte titta på.

Så nu bojkottar jag som sagt hela eländet. Men i år kommer jag ändå att rösta! På Ryssland. Och jag hoppas verkligen att de sex udmurtiska babushkorna tar hem det hela. Och att de får in tillräckligt med pengar för att kunna bygga sin kyrka. Och få hela Bibeln översatt till Udmurti. För det är därför de är med. Hur var det nu, detta med att att använda den orättfärdige Mammon för att skaffa sig vänner... Heja!, säger jag bara.

Så strax efter kl 22 kommer jag att ringa 0700 717 06. Sen far jag till fjäderholmarna och låter partyt ha sin gång. BOM! BOM!

7 kommentarer:

  1. Det trista med omröstningen är att den börjar först då alla låtar spelats i finalen, och att man då har 15 minuter på sig att rösta.

    En röst efter kl 22 far direkt åt kråkorna. / ek

    SvaraRadera
  2. Jag förstod att de sade så i sändningen också. Men när jag ringde sades det nog att "Mielipiteesi on rekisteröity". Men det kan ju hända att jag hamnade i något annat register... :)

    Nu vann ju inte babushkorna, men månne inte deras andraplats ska ge dem tillräckligt med sponsorer eller vad de nu kan få ut av en sådan placering, för att uppnå sitt mål.

    SvaraRadera
  3. Va? Det där kunde du vänligen ha skrivit ut igår kväll redan. Nu satt jag uppe till miss i nassen helt i onödan!

    Babushkorna hade ingen riktig vinnarlåt, men de kom på en hedersam andraplats. Bra så! / ek :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Esa. Ursäkta! Jag kom mig inte för att skriva det - jag lade mig vågrät direkt efter att jag hade röstat. (Två gånger faktiskt, på samma låt... Jag måste ju kolla om jag hade hört fel när jag hörde att min röst hade registrerats - trots det som sades i programmet.)

      Radera
  4. trodde att alla var lika inför Gud, men tydligen inte såna som ingår i, som du valt att uttrycka det "Homo parader".
    men i tider av dödsskjutningar lite här och var bör vi väl leva som bibeln lärt oss "Kvinnor & män med onaturligt umgänge ”De vet vad Gud har bestämt: alla som lever så förtjänar döden” NT (Rom 1:26-31)

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är med andra ord inte "Party for everybody"

      Radera
    2. När jag nämnde "homoparaden" så skrev jag att jag inte vill se på något sådant. Det har jag väl min fulla rätt att säga/göra? Jag menar, om man inte vill se på en sak så finns det ju alltid off-knappen - som det brukar heta.

      Men du ska förvisso fortsätta att tro så som du gjort - att vi alla är lika inför Gud. Alla är vi syndare och alla har vi, genom våra synder, förtjänat döden. Skillnaden uppkommer i det om vi bekänner våra synder och vill överge dem, eller om vi framhärdar i dem. (Märk väl det lilla ordet med fyra bokstäver, VILL.)

      Radera