måndag 26 november 2012

Välkommen!



Jag har ingen reklam här på min blogg, men nu ska jag göra något så ovanligt som att göra reklam! I kväll (måndag) kl 19 hålls avslutningsmötet på årets domsöndagsmöten i Kållby bönehus. Stig-Olof Fernström kommer att hålla tredje delen av en bibelstudieserie över profeten Sakarjas bok, och så kommer även Albert Häggblom (predikan) och Heidi och Evans Orori (sång) att medverka.

Jag minns att jag, när jag tog mina första stapplande steg som bibelläsare, förundrades storligen över de intressanta profetior som finns i slutet av Sakarja-boken. Speciellt mäktigt tyckte jag det var hur dessa på ett så bra sätt knöt ihop Gamla och Nya Testamentet. Jag tror för övrigt att jag, som ofta och gärna streckar under i min Bibel, inte har så mycket understreckningar på något annat ställe än just i slutet av Sakarja.

Så du som finns på ett någotsånär möjligt avstånd från Kållby – missa inte detta! Du är varmt välkommen! Förutom att du kan få vara med om ett väldigt intressant bibelstudium är det alltid bra att lyssna till Guds ords predikan. Tron kommer av lyssnande! Eller som Stiga sade i sin predikan i Larsmo kyrka igår: ”Tron kryper in i en människa genom öronen!” 

2 kommentarer:

  1. Detta har ju inget med din inbjudan att göra men ändå fina länkar värda att spridas !
    http://www.youtube.com/watch?v=Bk2IZQFowq4
    http://www.youtube.com/watch?v=1_8hUvJzghk&feature=youtu.be

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ska kolla upp länkarna mera noggrant vid tillfälle.

      Radera