söndag 19 oktober 2014

Intensiv vecka!

Det är intressant hur olika saker tenderar att "klumpa ihop sig". Som "fritidsförkunnare" har jag vanligen ett eller två tillfällen per månad när jag får beträda en predikstol, men nu under oktober månad har det "klumpat ihop sig". Jag räknade att under en tvåveckorsperiod (som jag i skrivande stund är mitt i) blir det hela sex tillfällen. Dessutom tvingades jag tacka nej till två tillfällen som skulle ha infallit under samma dagar.

Nå, den som tänkte att "nu blir det reklam" har helt rätt. Här följer den inkommande veckans program, för den som eventuellt kunde tänkas vilja hålla koll på var jag rör mig... :)


Tisdag 21/10 kl 18:30. "Kan jag lita på Bibeln?" Vasa Fridsförenings lokal, Fiskaregatan 5 i Vasa.

Torsdag 23/10 kl 18:00. Församlingscentret i Jakobstd.

Söndag 26/10 kl 18:00. Kvällspredikan i Kållby bönehus.


I Vasa kommer predikan/föredraget att ha en något apologetisk inriktning (vilket säkert syns redan på temat), och jag kommer att först teckna en liten bakgrund till ämnet för att sedan komma in på olika knepiga frågor vi kan ställas inför när vi hävdar att Bibeln faktiskt är att lita på. De två andra tillfällena är sedan vanliga mötestillfällen med en mera "traditionell" predikan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar