söndag 12 oktober 2014

Mycket läsvärd text!

Jag höll igår ett seminarium på Klippan i Monäs om "Kristen i mediebruset", och jag levererade, misstänker jag, en ganska grov mediekritik. Bl.a. kom vi in på hur media idag fullständigt domineras av värdeliberalismen och att detta främst kommer till uttryck i två etiska frågekomplex - dels i allt som har med sexualmoral att göra, dels i frågor rörande livets början och dess slut. Här konstaterade jag att media idag gärna lyfter fram eutanasifrågan i akt och mening att bearbeta den allmänna opinionen för att så kunna pressa fram en förändring i lagstiftningen, medan abortfrågan med alla medel ska förtigas eftersom vi idag har en sådan lagstiftning som den värdeliberala agendan vill ha.

Tack vare min hustru och hennes facebookande hittade jag nu en mycket belysande och synnerligen intressant artikel i detta ämne - givetvis på Dagens sidor. Läs gärna detta!

"Sluta döva samvetet kring abort".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar