tisdag 3 maj 2016

Ockultism i Jakobstad


Ikväll kl 18:30 kommer det alltså att hållas en ockultistisk samling i Jakobstad. Enligt vad jag har förstått så har arrangörerna varit tvungna att flytta samlingen till en större lokal eftersom det kommit så många anmälningar. Jag måste säga att jag inte kan förstår det här. Varför beblandar sig till Kristus döpta människor med dylika saker? Begriper de inte att de leker med elden?

Som jag skrev i den förra texten så får vi be mot detta. Att Herren, den Starke, skulle binda alla andemakter som man vill åkalla och nedkalla över de människor som deltar i detta. Detta så att ingen skulle ta skada. För det finns alltså en allvarlig risk att så sker. Så får vi också be att Herren Jesus skulle få bli förklarad för dessa människor som planerat att delta i denna storseans och som vill hämta upp grumligt vatten ur en förgiftad brunn. Om du har någon i din närhet som tänkt delta får du/vi också be att du skulle få tillfälle att - i kärlek och omtanke om den människan - varna för detta.

Vi lever ju i ett fritt land, och det står givetvis var och en fritt att delta i vilka samlingar som helst, men varför delta i en dylik samling och utsätta sig för den risk som det innebär? Som sagt så begriper jag inte det här.

11 kommentarer:

  1. När de säger till er: "Fråga andebesvärjare och spåmän, dem som viskar och mumlar", så svara: "Skall inte ett folk fråga sin Gud? Skall man fråga de döda till råds för de levande?" "Till Guds undervisning, till vittnesbördet!" (Jes. 8:19-20)

    SvaraRadera
  2. Ja, Kristian. Men oroa dig inte. Ifall man går dit har man redan sådan obotlig skada att det inte frälsningsmässigt kan bli värre.
    Skrapa på vilken obotfärdig som helst eller lyssna till dem en tid så vet du vem som har deras hjärta och sinne i besittning.
    Wilkerson och Wislöff och många andra har profeterat om dessa våra och kommande tider. Uppenbarelseboken framförallt.
    Det är dåliga tider på kommande ty Gud låter dem som älskade lögnen bedras oberoende hur glödande böner vi tar tar till.
    Men jag ser att vi som vill Vittnesbördet trogna vara skall hålla våra egna hjärtan obesmittade men inte till barnslig naivitet utan till insikt om att Jorden för oss är ett främlingsland där fruktansvärda saker skall ske. Men nog vill jag också Be i Jesu Namn. Amen.
    Fader Vår som Är i Himlarna, Helgat varde Ditt Namn, tillkomme ditt Rike osv..
    Nu ska vi alla veta att på dessa seanser är såna som samlat uppgifter om familjer och släkter och städers historia i förbifarten eller systematiskt där för att Kunna föra fram hemligheter som "får håren att resa sig på åhörarens tjocka gåshud. "DEtta måste vara sant", säger de sig själva;
    eftersom mediet eller va fan hon nu var visste det. Djävulen vet mycket nog men Gud vet allt och han har nu varnat vårt land långt flera hundra år. Så vi ber och ser. Det är nog ändå grund och botten vardagsotron och likgiltigheten som bröt ner våra kristna seder och lagar Kristian.
    Dessa ockulta försök saker är bara grande finale av satansdyrkan före eldströmmarna och Domedag. säger Ulrik I Tron medveten om vad den onde gjort mot mig sedan den sekulära staten lade mig som gris i "peratsinsäcken".... he he
    Segern är Herrns Jesu Med honom får jag Gå. Ulrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ulrik. Sant. Men jag tror ju nog att det finns sådana som far dit av kunnighet också. Det är snarast dessa som kan behöva varnas.

      Radera
  3. När en oren ande har farit ut ur en människa,vandrar han genom ökentrakteroch letar efter en viloplats men finner ingen.Då sägerhan:Jag vill vända tillbaka till mitt hus,som jag lämnade.När han då kommer och finner det tomt och städat och pyntat,går han bort och tar med sig sju andra andar,värre än han själv,och de går in och borde. Så blir förde människan det sista värre än det första.På samma sätt kommer det också att gå för detta onda släkte".Matt.12:43-45

    SvaraRadera
  4. Korrigerar skrivfel,"går in och bosätter sig där".

    SvaraRadera
  5. Håller med et, bröder! Men kom ändå ihåg väckelsen i Efesos. Där kom många till tro på Herren Kristus, bekände sina kontakter med andevärlden som synd samt brände sina ockulta böcker på bål. Låt oss be,att detsamma skulle hända hos oss inför midsommarhelgen 2016. Marko Sjöblom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marko. Det är viktigt att hålla fram detta att det alltid finns möjligheten till omvändelse - så länge Herren kallar. Så låt oss be om det!

      Radera
  6. Hände det nåt speciellt eller fortsatte vardagen för alla som vanligt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En av de bättre frågorna här på bloggen!

      Radera
    2. Vardagen och verkligheten fortsatte som förr för mig. Det kom kris efter kris. Och läkarna ville inte lyssna till vad jag sade . Men när laboratoriesvaren kom att jag var " skadad" av medicineringen så fick jag åtta veckor helt utan medicin och jag jag blev allt " nyktrare". När min hustru såg att " han " håller på att bli normal så förstod att nu måste någon ge den sak eller drog som framkallade akut paranoija för annars tror man i ärligare kretsar på vad hansäger. Ulrik

      Radera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera