torsdag 31 mars 2022

Filmtips på kvällskvisten

Jag skrev för några dagar sedan om att Netflix kommer att avlägsna tre bra filmer efter idag. Däribland "Gud är inte död 2". Jag passade på att se filmen när det ännu fanns möjlighet, och jag måste säga att jag inte blev besviken. Den var ännu bättre än jag kom ihåg att den skulle vara. Så du som har Netflix och inget bättre att göra ikväll: Se gärna filmen! 

Förvisso finns det en del såp-tendenser i filmen, men säg den moderna film eller serie som inte har det. Ja, och så får man ju se en 82-årig Pat Boone

För dig som inte hinner se filmen eller inte har Netflix kan jag dela några citat ur filmen som läggs i just Pat Boones namn. 

"Det är så med ateismen. Den tar inte bort smärtan (över förluster råkar ut för). Den tar bara bort hoppet."

"I denna tid tycks människorna glömma bort att den mest fundamentala mänskliga rättigheten är rätten att känna Jesus!"

"Låt oss be! Bönen tycks alltid vara den sista sak vi gör när det borde vara den första."

18 kommentarer:

  1. Nämen lilla Kristian pojken, sitter du och gottar dig med Netflix och västerländsk omoral. Internet har du tydligen också. Glöm inte att GUD SER ALLT även dina homoerotiska xxx filmer.

    Det är inte många årtionden sedan tv var den värsta synden enligt de sanntroende! Bara porr och omoral, som de djupt religiösa brukade säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym 09:09. Idag räcker det med att öppna en tidning för att få sin dagliga dos av omoral och gudsförnekelse. Ja, redan att läsa anonyma kommentarer här på bloggen räcker ibland mer än väl. Men ser du, det fungerar inte så som du beskriver. Luther sade det bra, och hans citat har blivit bra mycket aktuellare sedan hans tid. "Vi kan inte hindra fåglarna från att flyga över våra huvuden. Men vi kan hindra dem från att bygga bon i vårt hår."

      Radera
    2. Tonen i kommentaren 09:09 är helt oursäktlig. Jag kan inte förstå att bloggaren inte fräser till ordentligt över dylikt hånande. Men jag förstår varför han låter den stå kvar. Den anonyme visar på vilken nivå dessa kristendomskritiker rör sig. Gott så!

      Radera
    3. Netflix, internet och dagstidningar prenumererar man på. Genom att prenumerera på en sådan omoralisk tjänst, har du inte bara låtit fåglarna bo i ditt hår, men även hjälpt dom att byggt sitt bo.

      Vilka synder du hittar på internet behöver du inte förneka inför mig, men nog förklara inför din Gud.

      Radera
    4. Anonym 09:53

      Vi har yttrandefriheten! Minns du?

      Radera
    5. Anonym 09:53. Visst minns jag det. Jag frågade mig inte heller varför bloggaren inte tar bort kommentarer som den nu aktuella, utan hur det kommer sig att han orkar vara den vuxne i rummet när han utsätts för sådan skit. Men det är bra. Ni avslöjar er tydligt och klart vilka barnungar ni är.

      Radera
    6. Anonym 10:08. Precis! Det visar hur desperata dessa figurer är. Det har frågats efter exempel, men några sådana kan de inte ge. Skälla, håna och förlöjliga, det är vad de kan. Ateismen visar upp sig från sin bästa sida! tack och lov att man inte behöver sitta på samma sida som dessa omogna knölar!

      Radera
    7. Anonym 10:08

      Verkar som att homoerotiska filmer på internet var en öm tå för dig... Du behöver inte förklara något för mig. Spara förklaringarna till din gud.

      Radera
    8. Fortsätter i samma låga stil.

      Radera
    9. Är det kanske Kristian själv som skriver som Anonym ibland? Bara undrar.

      Radera
    10. Anonym 10:27. Varför skulle han göra det? Här finns många som häller med honom, men tyvärr är de flesta av oss alltför tysta. Ni kritiker däremot är en liten högljudd skara.

      Radera
    11. Anonym 09:53. Tack för din kommentar! Jag censurerar som sagt inte annat än svordomar och reklam för afrikanska häxdoktorer. Visst kliar det i fingrarna att ge tillbaka med samma mynt, men jag försöker låta bli. Ibland klarar jag det, ibland inte... Men som du helt riktigt konstaterar är dessa kommentarer mycket avslöjande.

      Radera
  2. Kollade hur det ser ut på YT med "Gud är inte död"
    -del 1, https://www.youtube.com/watch?v=01oZRcMAX4Q 1h 48m uppladdad 17/4 -20

    -del 2, https://www.youtube.com/watch?v=X-SH61zoA7w 2h uppladdad 19/3 -22 (så pass sent uppladdad kan ju innebära risk för borttagande...)

    -del 3, https://www.youtube.com/watch?v=6-xwU84fd24 1h 44m uppladdad 7/11 -21

    Anonym 2

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym 2. Intressant! Tack för de länkarna! Jag har ettan på dvd, men den tredje har jag ännu inte sett. Men jag har tyvärr förstått att den inte är riktigt lika bra som de två första.

      Radera
  3. Pat Boone minns jag från hans största hit "Love letters in the sand". Rösten mycket bra, sammetslen. Men då var knappast någon på denna blogg ens påtänkt, kanske med undantag av Ola (om det är Ola Österbacka som jag tror).
    Det skall ha varit kring 1960.

    Precious memories how they linger..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allan. Jag har nog också hört den. Jag är ändå mest bekant med Speedy Gonzales. Den är kanske inte någon bra sång i sig, men den är rolig. Och rösten är förstås den samma. Bäst kommer jag dock ihåg Boone från rollen som David Wilkerson i "Korset och stiletten".

      Radera
  4. Kristian. Grävde i mitt bibliotek och hittade faktiskt den av dig nämnda Wilkerson-boken, dessutom ett dammigt exemplar av Nicky Cruz.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att jag har dem någonstans. Dammiga, här också helt säkert. Filmen finns fritt att tillgå på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=fWA5BNIz7dM

      Radera