lördag 28 september 2024

"Abortläget i världen"

 Jag såg en rubrik på Svenska Yle som lovade mycket mer än den gav. Den löd: "Så ser abortläget ut i världen". Jag tänkte givetvis att jag, när jag öppnar artikeln, får se siffror på hur många små barn som mördas och offras på Moloks altare runt om i världen. Men icke. Det fanns inte ett endaste ord om aborthantverkets offer i artikeln. Det artikeln handlade om var hur lagstiftningsläget ser ut runt om i världen. Artikeln var dessutom oerhört vinklat skriven och skribenten försökte inte ens dölja sin subjektivitet och sin indignation över att det inte är tillåtet att mörda de minsta i alla länder. 

Det är för bedrövligt.

1 kommentar:

  1. Int vet jag nu om den är vinklad. Vi firar internationella abortdagen idag och skribenten konstaterar det faktum att 39000 människor dör i olagliga aborter varje år. Om aborterna skulle vara lagligt, så skulle dödstalen minska. Och nej, kom inte här nu och påstå att abort är barnamord eller att ett barn är en gåva av Gud för ingen av det stämmer. Jag tror inte heller att de Israeliska eller Palestinska kvinnor som blivit våldtagna av motpartens soldater säger -Tack gode Gud för denna fantastiska väntade gåva...

    SvaraRadera