onsdag 10 juni 2020

Stora frågetecken kring undersökning

Svenska Yle publicerade i måndags en nyhet angående vad som kallades "världens största undersökning om köns- och sexuella minoriteters livsvillkor". I denna undersökning framgår det att det inte är ovanligt att dessa människor utsätts för hot och våld. T.o.m. dödshot. Detta är givetvis fruktansvärt – om det faktiskt stämmer – och något som inte på något sätt kan accepteras. Hur kan någon tycka att det är rätt att hota eller ge sig på en människa som redan har ett stort och tungt kors att bära? Jag begriper det inte.

I samma artikel framkom det emellertid också att 56% av de som deltagit i undersökningen och som är i åldern 15-17 år hävdar att de "mött hatprat eller hotfulla beteenden". Hur detta "hatprat" definieras i undersökningen sägs inte, men den bild som åtminstone jag får är att det är ungdomarna själva som gjort bedömningen vad som är hatprat (eller som det först stod i artikeln: Hat). Detta innebär givetvis att det här finns ett stort mått av subjektivitet i undersökningen. Alla som har följt med här på bloggen, för att ta ett nära exempel, har ju tydligt kunnat se att det som kallas "hat" inte alltid behöver vara hat. Idag räcker det att inte hålla med för att hatstämpeln ska komma fram.

Jag hörde så sent som igår en intressant replik gällande just detta med "hat" och hbt-människor och hur galet det många gånger blir. Glenn Stanton säger, och jag menar att han träffar mitt i prick: "Det är nästan barnsligt. Inom hbtq-lobbyn ses det som hat genast du inte helt och fullt accepterar vad de är ute efter. Det är som ett sex år gammalt barn som inte får exakt som det vill och börjar ropa: Du hatar mig! Det här är hbtq-lobbyns modus operandi, alltså att alltid se sig själv som offer."

Nu säger jag förstås inte att det alltid måste vara så att det som har uppfattats som hat av respondenterna i undersökningen inte är hat. Men när vi vet hur det här fungerar så menar jag att det finns starka skäl att sätta stora frågetecken här. Sedan kommer givetvis följdfrågan: Om detta har överdrivits (vilket det garanterat har), gäller det samma också för det som sägs om hoten och våldet? Igen: Detta gäller förstås inte i alla fall. Det sker mycket sådant som inte borde få ske i den här världen. Men jag menar att frågan absolut kan, och bör, ställas.

Hur som helst framstår nog denna undersökning som allt annat än trovärdig. Därför är det lite märkligt att Svenska Yle, som närmast gått in för nolltolerans angående fakenews, publicerade denna nyhet. Men denna nolltolerans gäller förstås inte nyheter som berör hbtq-frågor. Man kan ju inte låta något så banalt som att bekämpa fakenews påverka propagandaspridandet.

33 kommentarer:

  1. Det finns ett finskt ordspråk, ”Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa”, och det passar väldigt bra in här. Kalikka, eller käppen, är ett nånting man lyfter fram, i det här fallet en undersökning bland 140 000 hbqt-människor i Europa där man förtydligar hatpratet.

    ”Koira älähtää”, då käppen träffar hunden och den gnyr, är då samvetet gör sig påmind och försvarstalet börjar. Det är precis vad Kristian med sin hbqt-inkvisition börjar här. Varför skulle nån annars börjar ifrågasätta en undersökning med 140 000 respondenter? Och vilka är grunderna för att ifrågasätta en så enorm undersökning? För att en Glenn Stanton också förlöjligat hbqt? Det finns sannerligen inget kristiligt i att förminska andra, 140 000 människor, om nån nu trodde det.

    ”det som har uppfattats som hat av respondenterna i undersökningen inte är hat” innehåller ett grundläggande tankefel: hat bedöms inte av den som är upphovsmannen till det, utan av mottagaren. Det är inte Kristian som avgör om hat är hat, för vore det faktiskt så, så fanns inget hat i hela världen. Alla kunde unisont deklamera att ingen hat finns, och hatet vore utrotat från denna planet. Hat har nu kategoriserats, analyserats, klassificerats på basen av 140 000 som varit mål för hatet. ”Detta innebär givetvis att det här finns ett stort mått av subjektivitet i undersökningen”, självklart är det det, varför skulle det vara på ett annat sätt, kan man fråga sig? Varför skulle man fråga dig Kristian som inte lider av hatet, utan dina otaliga texter om ämnet ger intrycket att du njuter av att få lyfta fram ämnet om och om igen. Hatet finns kvar eftersom de som står källa för hatet fortsätter.

    För de som inte vill se, eller som inte vill intressera sig för det som vållar sorg för 56% av 140 000 är det konstigt att Kristian inte vill se ett citat med väldigt stora bokstäver: ”Till exempel om du går till läkaren med din hosta börjar hen fråga om din transpersonlighet istället”.

    Som det upprepade gånger tagits upp handlar hat om osakligt bemötande, om att försöka förminska en annan människa genom att välja en ovidkommande egenskap hos hen, och exponera den egenskapen, som i Kristians fall i hundratals inlägg. Kristian är väl medveten om det, varför skulle han annars skriva ett försvarstal som inlägget här? Kalikkan nådde sitt mål och hunden skällde till, Kristian avslöjade sig.

    ”Om detta har överdrivits (vilket det garanterat har)”. Här låter Kristian förstå att 140 000 personer har fel, bara för att Kristian tycker så. Tidigare skriver han att han inte känner till vad hatet består i som dessa 140 000 utfrågade berättat om, men ändå insinuerar Kristian att de har fel. Hur kan man hävda att nån har fel om man inte vet vad de svarat? Antingen ljuger Kristian eller så är det igen dåligt genomtänkt propaganda baserat på hans fake religion. Du har ingen orsak att påpeka om andra nolltolerans då du inte begriper dig på det.

    Självklart kommer du att fortsätta med ditt hatprat trots bättre vetande, för utan det flyter inte din fake religion. Det är underligt att så många religiösa rörelser skulle sjunka som en sten till bottnet utan sexuell makt, nu med senaste stolpskottet som fyllt insändarsidorna…

    SvaraRadera
  2. Anonym. Du väljer, igen, att missa poängen med min text. Men hur som helst får jag tacka dig för att du bevisar att jag har rätt! Det finns inget som helst har i texten ovan. Likväl påstår du att det finns.

    SvaraRadera
  3. Försök då skriva din text, eller rättare sagt, ALLA dina texter, så att ingen missar dina poänger. Du låter precis som Joel Snickars, även han är "missförstådd" fast han bara tänkt så fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym. Tyvärr är det så att om någon vill missförstå finns det inga möjligheter att skriva så att en text inte skulle missförstås. Detta gäller i synnerhet inflammerade frågor som t.ex. hbt. Om man vill se hat, och vara ett offer, är det alltid möjligt att göra det.

      Radera
    2. Det enda som är inflammerat med hbqt är att det finns agitatorer som du själv som ständigt försöker hålla det framme.

      Det faktum att du reagerade på undersökningen säger mer än väl, spelar ingen roll vad du försöker bortförklara det med. Lika plumpt som Trump kommenterar om saker, ser du inte vad du avslöjar om din attityd.

      Nu säger 56% av 140 000 nånting du inte ens vet vad de säger, och du försöker sätta dig ovanför dem.

      Lika lite som du vet vad de 56% säger, vet Joel vad han pratar om. Det har allmänheten och kunniga inom ämnet sagt upprepade gånger. Det som han anser viktigt är exakt det som är galet, dvs hans inbillning.

      Radera
    3. Anonym. Det är nog andra som ser till att hålla fram den här frågan. Jag agerar aldrig. Alltid när jag skriver om detta är det en REAKTION på vinklade artiklar o.dyl. Så också här.

      Givetvis vet både du och jag vad de säger. Vänligen låt bli att övertolka här! Det de säger är förstås precis vad jag skrivit i texten ovan. Alltså att det handlar om en subjektiv upplevelse. Likt din här - och givetvis i många fall precis lika felaktig. För det är bara så det här fungerar. Vilket du tacksamt nog bevisade klart och tydligt.

      Radera
    4. Nej, det är ingen annan som framhåller hbqt lika frekvent som du. Bevisa gärna att det finns privatpersoner som skriver hundratals inlägg om hbqt. Det skulle dock fattas att du agerar, vad du nu sen menar med det. Det om nånting är hat, begriper inte ens att du skriver ner det.

      Hur bedömer man att en subjektiv upplevelse är felaktigt, som du försöker påstå här? Alla inser att det inte går ihop. Låt oss vända på steken:

      Jag hävdar att din subjektiva upplevelse om du tro är felaktig.

      Vidhåller du att du har rätt, så har även jag rätt i mitt påstående. Medger du att du inte kan hävda att 140 000 har fel i sina upplevelser, faller mitt påstående lika pladask.

      Radera
    5. Anonym. Min tro bygger inte på några subjektiva upplevelser, utan på objektiva historiska händelser. Så ditt resonemang föll platt redan där.

      Frågan om hur man bedömer en subjektiv upplevelse av detta slag är bra. Svaret är givetvis att man ska fråga den som skrivit texten eller gjort yttrandet vad som motiverade det.

      Radera
    6. Så länge jag inte delar din upplevelse av din tro, är din tro subjektiv. Så länge jag inte delar din tolkning av ovanstående, är din tolkning subjektiv. Det är så man använder ordet subjektiv.

      Vad menade du med att du "inte agerar", varför såg du dig nödgad att nämna det?

      Vad får dig att tro att du kan hävda att de 140 000 subjektiva upplevelserna skulle vara felaktiga? Det andra stycket är bara en diffus smörja med märklig meningsbyggnad och referenser uti det blå.

      Radera
    7. Anonym. Det du kallar smörja är själva centrum i detta. Eftersom du uppenbarligen inte förstår vad subjektivitet och objektivitet betyder blir det svårt att diskutera. Jag får återkomma till detta eftersom det här är så intressant att det kräver fördjupning.

      Ordet agerar kommer givetvis från det att jag inte skriver om detta ämne oprovocerat utan endast när jag hittar försök (i media) att dupera allmänheten.

      Radera
    8. Iögonfallande att du undviker många direkta frågor.

      "Frågan om hur man bedömer en subjektiv upplevelse av detta slag är bra."

      Nej, det är ingen bra fråga, eftersom då kunde jag omvänt bedöma om din upplevelse om ditt bönesvar är riktigt eller inte. Är det faktiskt dit du vill komma? Vill du att nån annan ska bedöma och ogiltigförklara din subjektiva uppfattning?


      "Svaret är givetvis att man ska fråga den som skrivit texten eller gjort yttrandet vad som motiverade det."

      Menar du att svaret är att fråga, eller är svaret det som motiverade den tillfrågade? Och vad gör du då med svaret du får som ska svara på hur man skulle bedöma en subjektiv uppfattning? Är det du som på basen av det svaret avgör om den subjektiva uppfattningen var rätt eller inte?


      Du "provoceras" av "Världens största undersökning om köns- och sexuella minoriteters livsvillkor"? Hur menar du att en världens största undersökning av detta slag skulle dupera allmänheten? Som du sagt tidigare känner du inte till innehållet så du kan ju inte veta om någon dupering? Eller är det bara att denna undersökning begränsar din hbqt-inkvisation och du upplever det som provocerande?

      Radera
    9. Anonym. Dina kommentarer blir bara märkligare vartefter. Jag vet rakt inte vad jag ska göra med dina funderingar. Att du sedan hävdar att jag inte svarar på direkta frågor gör det bara absurdare. Hur kan man svara på en fråga som är helt vid sidan av ämnet? Varför ska man överhuvudtaget svara på en sådan fråga?

      Men till de frågor som har relevans och som är begripliga:

      "Menar du att svaret är att fråga, eller är svaret det som motiverade den tillfrågade?"

      Det här är inte så där svårt. Om du hör eller läser ett påstående som du misstänker är hatiskt, då behöver du givetvis fråga den som ligger bakom uttalandet vad han/hon menade med det som sades och vad som motiverade det. Är det hat, eller är det så att du bara tror att det är hat trots att det kanske är omtanke eller något annat som ligger bakom. Du kan inte själv avgöra det utan bara den som gjorde yttrandet kan berätta det för dig.

      "Hur menar du att en världens största undersökning av detta slag skulle dupera allmänheten?"

      Det framgår av texten ovan, om du skulle ha brytt dig om att läsa den. Nu får man den bilden att 56% av respondenterna har upplevt hat. Men det är givetvis inte den rätta siffran eftersom detta bara är vad de har upplevt som hat. I själva verket kan det alltså vara så att det de upplevt som hat har varit något helt annat. Men detta är alltså den bild som vi får - av en grupp som gärna utmålar sig själva som offer, behöver tilläggas.

      "Som du sagt tidigare känner du inte till innehållet"

      Var har jag sagt det? Det jag har sagt är att det inte i undersökningen definieras vad som är hat/hatprat - men det är något helt annat än det du hävdar att jag sagt. Så igen: Vänligen sluta övertolka det jag skriver!

      Radera
    10. Du får kommentera mina funderingar om du kan, eller så måste du låta bli. Nej, du svarar inte på alla frågor utan lämnar godtyckligt bort många. Orsaken till det får alla gissa sig fram till.

      ”Om du hör eller läser ett påstående som du misstänker är hatiskt, då behöver du givetvis fråga den som ligger bakom uttalandet vad han/hon menade med det som sades och vad som motiverade det.”

      Få se nu då, utifrån ditt påstående ovan, så om jag är en hbqt, hör eller läser om nånting jag ”misstänker” hatiskt (man ska väl inte behöva misstänka innan man börjar uppleva nånting som hatiskt?) så ska jag fråga hataren vad som motiverade hen att göra ett sådant uttalande? Hur tror du att motivet hos hataren skulle behöva ha nån inverkan på hur man subjektivt upplever hat? Den utsatte hbqt borde alltså vara skyldig att hitta förmildrande omständigheter hos hataren. Den hatade borde ha förståelse för hataren, men inte vice versa?

      ”Nu får man den bilden att 56% av respondenterna har upplevt hat. Men det är givetvis inte den rätta siffran eftersom detta bara är vad de har upplevt som hat. ”
      Tja, det är en undersökning som specifikt undersöker just hur de upplever hat och sifftran är precis den rätta. Vad tycker du är problemet med en så hög siffra? Vilken procentsats skulle då duga?

      ”I själva verket kan det alltså vara så att det de upplevt som hat har varit något helt annat.” Nej, eftersom här undersöks vad de upplever. Det undersöks inte orsakerna eller bakgrunderna, utan upplevelserna.

      ”Men detta är alltså den bild som vi får - av en grupp som gärna utmålar sig själva som offer, behöver tilläggas.”
      Varför behöver det tilläggas, tycker du? Tycker du att det är på något vis negativt att de skulle utmåla sig som offer? Nu är det ju så att de är alla anonyma och det är ett forskningsresultat som presenteras, och du vill kasta ännu en skugga över hbqt.


      ”Vänligen sluta övertolka det jag skriver!” Hur mycket feltolkar du rapporten själv då? Du insinuerar det ena och det andra utan att överhuvudtaget känna till innehållet. Du är själv föga trovärdig som påstår att undersökningen är allt annat än trovärdig då du inte sett den, inte kan framställa några argument, utan allt baserar sig bara på propaganda, inte medians som du till på köpet måste få in, utan din egen fake religion propaganda.

      Undersökningsresultatet finns i sin helhet på nätet och den som vill kan bekanta sig med den. Gemensamt för allt som upplevs som hat är att okända människor försöker illvilligt lägga sig i minoriteters sexualitet antingen genom ovidkommande kommentarer, i handlingar som påverkar normala livssituation och genom våldshandlingar.

      Du kanske inte hittar dig men det är för att du försöker skapa en opinion mot hbqt och det är steget högre än vad jag nämnde ovan.

      https://fra.europa.eu/sites/default/files/fra_uploads/fra-2020-lgbti-equality_en.pdf



      Radera
    11. Anonym. "Orsaken till det får alla gissa sig fram till."

      Man behöver inte gissa. jag berättade varför. Men du kör vidare på samma linje också här.

      Radera
    12. Det där for i förtid, här kommer fortsättningen:

      "Hur tror du att motivet hos hataren skulle behöva ha nån inverkan på hur man subjektivt upplever hat?"

      Om det inte finns något hat så är det väl det som har betydelse? En irrationell upplevelse av hat (och ja, det är det om det inte finns något hat) kan aldrig vara det som avgör.

      "Den utsatte hbqt borde alltså vara skyldig att hitta förmildrande omständigheter hos hataren."

      Varför det? Det finns ju ingen hatare i de fall där det inte är fråga om hat.

      "Nej, eftersom här undersöks vad de upplever. Det undersöks inte orsakerna eller bakgrunderna, utan upplevelserna."

      Igen: Om det inte finns något hat är upplevelsen irrationell. Varför ska sådana överhuvudtaget räknas? Jag menar, jag kan ju uppleva att du hatar mig just nu. Innebär det att det här blir ett problem?

      " Tycker du att det är på något vis negativt att de skulle utmåla sig som offer?"

      Om de inte är offer, så ja. Då är det givetvis negativt. Och nyheten om det blir fakenews.

      Radera
  4. Anonym. För övrigt har nog Joel en viktig poäng i det han försökte säga. Men det blev tyvärr galet.

    SvaraRadera
  5. Enligt Kristians åsikt är det alltså gärningsmannen som ska avgöra om den onda gärningen var av hat eller kärlek.

    Han är liksom den lilla busungen som drar småflickor i håret och sedan knuffar dom i granhäcken och säger sedan att han gjorde det av kärlek. Kanske småflickorna uppfattade det så också även när de sprang gråtande hem till mamma. Vad vet jag...
    När det gäller vuxna människor, uppför man sig förhoppningsvist lite mer vuxet. Tyvärr är det inte så. Det finns människor som utnyttjar alla chanser de får till att skada andra människor. Som hbt eller minoritet är man nog extra utsatt. Det ser man också här på den här bloggen där gärningsmannen säger sig hata av kärlek!

    Q

    SvaraRadera
    Svar
    1. Q. Här finns inget hat. Jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men det går tydligen inte hem.

      Radera
    2. Q. En liten sak till som jag tycker mig behöva informera dig om som kanske kunde hjälpa dig att se hur du är ute och seglar här: Hat är ingen gärning. En gärning är en gärning oberoende av motivet. En gärning behöver inte tolkas. Men med hat är det annorlunda. För att veta om det föreligger hat eller inte behöver man givetvis fråga den ende som kan ge svar på frågan. Alltså den som ligger bakom det hela. Jag kan inte begripa hur du/ni kan få t.o.m. detta om bakfoten och att bli så här förtvivlat svårt. Men vi har ju alla våra olika gåvor...

      Radera
    3. Jaa, otroligt men inte är jag heller det minsta förvånad över att den mest priviligerade varelsen (vit, man, heterosexuell) ska låtsas döma ut 140000 människor som faktiskt upplevt saken i fråga... Sorgligt att alla läser fel här hela tiden. Det är lite som då jag frågar 4 åringen om han vill ha ost på smörgåsen, han svarar ja, sen blir han svinförbannad då jag satt ost på hans smörgås

      Radera
  6. Tack Kristian att du orkar bemöta alla oförstående ! "Kunskapen hos människor är begränsad, dårskapen oändlig".....

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Kristian, "Men vi har ju alla våra olika gåvor..." -Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.... !

      Radera
  7. Kristian gör det enkelt för sig då han försöker se anklagelserna om hat bara från sin egen synvinkel. Han frågar sig också när hatet definieras som hat, och det är förstås svårt. Ser man det ur hbqt:s synvinkel så är det sårande att upprepade gånger påpeka om hur Kristian ser de som mindre anpassade i hans världsbild. En gång tål man, men då det blir många så uppfattas det annorlunda.

    Gick som hastigast igenom Kristian inlägg och kopierade länkarna då inläggen handlade om hbqt på något vis. Blogger tillät inte klistra in den kopiösa mängden länkar som sådana, så måste klippa bort början. Men det är rätt maniskt som nog lätt kan uppfattas som hatiskt då man börjar gå igenom listan.

    https://kristiannyman.blogspot.com/2019/12/om-mediefaltets-omdaning.html
    /2019/11/hatet-bolir-bara-varre-eller.html
    /2019/11/bocken-som-tradgardsmastare.html
    /2019/11/bokbal-anno-2019.html
    /2019/10/om-vad-som-hander-bakom-det-som-synes.htm
    /2019/09/om-benedict-option-i-finlandska.html
    /2019/09/skjut-budbararen.html
    /2019/08/dagens-insandarskord-248.html
    /2019/08/synnerligen-avslojande.html
    /2019/08/angaende-dagens-insandarskord.html
    /2019/08/svar-till-sofie-stara-del-2.html
    /2019/08/svar-till-sofie-stara-del-1.html
    /2019/08/lognaktig-ledare.html
    /2019/08/mera-om-hbtqip.html
    /2019/07/birro-missar-malet.html
    /2019/07/liksom-sakiewicz.html
    /2019/07/acr-99.html
    /2019/07/sommarprat-bjorn-vikstrom-och.html
    /2019/06/om-kommentarpolicyn-med-mera.html
    /2019/06/varfor-fortsatter-vi.html
    /2019/06/slugt-som-bara-vad.html
    /2019/06/rent-ut-sagt-patatetiskt.html
    /2019/06/om-regnbagsfascismen.html
    /2019/06/kyrkan-och-pride.html
    /2019/06/teologiskt-gift.html
    /2019/06/hbtgip.html
    /2019/06/faktabaserad-politik.html
    /2019/05/om-benedict-option.html

    SvaraRadera
  8. /2019/05/demokratisk-skandal.html
    /2019/04/sagan-om-det-lilla-kungariket.html
    /2019/04/valkval.html
    /2019/04/det-gar-snabbt-nu.html
    /2019/04/jag-stoder.html
    /2019/03/om-riksdagsvalet-och-den-nya-translagen.h
    /2019/03/propagandan-far-inte-ifragasattas.html
    /2019/02/nasta-steg-for-regnbagsfascismen.html
    /2019/02/ny-kommentarpolicy.html
    /2019/02/sa-oerhort-frustrerande.html
    /2019/02/om-kampen-for-tron.html
    /2019/02/det-varsta.html
    /2019/01/mera-bedrovlig-lasning.html
    /2019/01/klumpig-lektion-i-hur-propaganda-bedrivs.
    /2019/01/yanny-eller-laurel.html
    /2019/01/buzzword-teologi.html
    /2019/01/om-homofragan-och-den-kyrkliga-enheten.ht
    /2019/01/ot-insandare-201.html
    /2019/01/om-slaveriet.html
    /2019/01/fullstandigt-absurdt.html
    /2019/01/om-avfallets-foljder.html
    /2019/01/omvand-er-eller-ta-konsekvenserna.html
    /2019/01/om-de-aktuella-sexbrotten-del-2.html
    /2019/01/om-de-aktuella-sexbrotten.html
    /2019/01/regnbagsfascismen-gar-framat.html
    /2019/01/klickbait-journalistik.html
    /2018/12/inga-granser.html
    /2018/12/det-fullt-synliga-som-ingen-vill-se.html
    /2018/12/om-opinonsnamndens-utslag.html
    /2018/10/extremt-dalig-journalistik.html
    /2018/08/om-min-agenda.html
    /2018/08/om-var-strid-mot-verkligheten.html
    /2018/08/mera-om-regnbagsfascismen.html
    /2018/08/slutligen-om-puolimatka.html
    /2018/08/annu-mera-om-puolimatka.html
    /2018/08/mera-om-puolimatka.html
    /2018/08/fel-tyvarr.html
    /2018/08/tapio-puolimatka-i-regnbagsfasciemens.htm
    /2018/07/gigantiskt-ledarovertramp.html

    SvaraRadera
  9. /2018/07/sa-har-vi-drabbats-av-det.html
    /2018/07/reflektioner-efter-ett-sommarprat.html
    /2018/06/mera-regnbagsfascism.html
    /2018/06/om-regnbagsfascismen-och-om-hur-den.html
    /2018/06/snabb-utveckling.html
    /2018/06/dagens-slag-i-luften.html
    /2018/06/samtidsanalys.html
    /2018/05/forvirringen-cementeras.html
    /2018/05/lognen-och-forvillelsen-bryts-ner.html
    /2018/04/fantomen-och-det-goda-hatet.html
    /2018/04/om-bjorn-vikstrom-och-om-kyrkans-enhet.ht
    /2018/04/fekenews.html
    /2018/02/sumutusta.html
    /2017/11/jag-har-vid-manga-tillfallen-varnat-for.h
    /2017/08/om-regnbagsfascismen.html
    /2017/08/prideprotester.html
    /2017/08/om-sympati-empati-och-forstaelse.html
    /2017/08/forsvunnen-kommentar.html
    /2017/07/dagens-dos-av-forvirring.html
    /2017/07/ett-svar-pa-en-fraga.html
    /2017/06/annu-om-skattefinansierad.html
    /2017/05/om-avfallets-anatomi.html
    /2017/03/konsdysfori.html
    /2017/02/en-sorgens-dag.html
    /2017/02/odesdag.html
    /2017/02/en-andra-chans.html
    /2017/01/normernas-rasering-och-moralkompassens.ht
    /2017/01/pa-vag-mot-ett-auktoritart-samhalle.html
    /2016/11/mera-vansterpropaganda-i-staliga-yle.html
    /2016/10/propagandaeruption.html
    /2016/10/nygnosticismens-senaste-landvinning.html
    /2016/10/svar-till-bjorn-vikstrom.html
    /2016/10/ett-mycket-langre-svar-at-bjorn-vikstrom.
    /2016/10/en-liten-lektion-i-mediekompetens.html
    /2016/09/om-striden-stridsmetoderna-och-de.html
    /2016/09/en-debatt-med-logner.html
    /2016/09/vega-pride-reklam-och-karleken.html
    /2016/09/om-biskopsmotet-och-aktenskapet-ii.html
    /2016/09/om-biskopsmotet-och-aktenskapet.html
    /2016/07/mera-om-den-bojda-verkligheten.html
    /2016/07/om-selektiv-nyhetsrapportering-och-var.ht
    /2016/06/om-den-bojda-verkligheten.html
    /2016/06/konsnihilismens-mal.html
    /2016/05/queerideologins-modus-operandi.html
    /2016/05/fullstandigt-bisarrt.html
    /2016/05/om-skapelsens-trasighet.html
    /2016/05/mera-om-konsforvirringen.html
    /2016/04/forvirring.html
    /2016/04/om-samkonade-kyrkliga-vigslar.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Anonym 10 juni 2020 22:47 Tack för att du återger alla fina blogginlägg som Kristian gjort och där det sannerligen kommer fram att inget hat förekommer !

      Radera
    2. Anonym 22:47. Denna lista visar bara en sak: Detta är en fråga där det pågår en massiv hjärntvätt idag och där det absolut behöver tändas moteldar. Jag försöker, så gott jag kan, dra mitt strå till den stacken. Tyvärr orkar jag förstås inte bemöta all galenskap som finns där ute, men jag försöker så gott jag kan. Tack för att du uppskattar att jag försöker!

      Radera
    3. Hjärntvätt... jo, sannerligen är det hjärntvätt, men från Kristians sida. Ingenstans finns en sådan mängd skrivet om hbqt som skulle fordra en dylik motattack av Kristian. Nej, listan bevisar bara hur Kristian har homosexualitet på hjärnan.

      Radera
    4. Anonym 08.02. Jag beklagar din (självvalda) blindhet. Det är tråkigt när det blir så här illa.

      Radera
    5. Jag, vi alla, är blinda för vad som pågår i ditt huvud. Det finns ingen blogg, nyhetskälla, nånting överhuvudtaget som du kan peka på som skulle motsvara den mängd svada du åstadkommit. Det är en mängd hbqt som vittnat emot dina inbilska påståenden, du läser inga rapporter, det enda som sker är att du kokar ihop nånting i din hjärna som bara du ser. Du har aldrig klarat av att peka på verkliga indicier här ute, utanför din tillslutna övertygelse eftersom de inte existerar.

      Radera
    6. Skriv hellre; "Jag, vi alla, är blinda för vad som pågår i våra egna huvuden" Då blir det liksom mera rätt ! Kristian är ingalunda ensam om att se vartåt det barkar ! "Jag har sett ljuset" som det i en helt annan video beskrivs.... Hoppas du själv får se det innan det är försent !

      Radera
  10. En gammal "bild" kommer fram för mig, -En kärleksfull förälder hindrar sitt barn från att lägga sin hand på den heta kokplattan !, med dagens tolkningar så bör följaktligen föräldern låta sitt barn bränna handen annars är han/hon hatisk gentemot sitt barn ! Lös gärna den ekvationen ni tvivlare här i kommentarsfältet !

    SvaraRadera