lördag 8 februari 2020

MEIS 2020

Den här helgen pågår Bibelhelgen Med evigheten i sikte på Evangeliska centret i Vasa. Jag kommer att få vara med på ett hörn också, kl 13.15 idag ska jag hålla ett seminarium kring temat "Brännpunkter 2020" som i foldern för evenemanget presenteras med orden "Klyftan mellan en biblisk, kristen, världsbild och en sekulär världsbild blir snabbt större, och ibland kan spänningen mellan dem bli ganska stark. I vilka frågor kan vi förvänta oss att det bränner till under den närmaste framtiden?"

Jag kommer med andra ord att komma in på delvis samma saker som jag skriver om här på bloggen. Sedan kommer jag också att predika på festkvällen ikväll (klockan 18), och då har predikan temat "Medan vi vakar".

Den som inte har möjlighet att närvara kan delta över nätet - åtminstone bibelstudierna (som hålls av Ville Auvinen - kanske för den stora allmänheten mest känd som kandidat i senaste ärkebiskopsval) och kvällsmötet livestreamas på adressen slef.fi.

2 kommentarer:

  1. Tack, Kristian, för din predikan! En riktig väckelsepredikan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym 20:48. Tack för de uppmuntrande orden!

      Radera