torsdag 20 februari 2020

Föreläsningar på nätet

När jag växte upp teologiskt (om man kan använda det uttrycket) var den klart viktigaste boken jag läste professor Siegbert W Beckers bok "Skriften och saligheten". Jag har sedan dess läst den så många gånger att jag har läst sönder den. Boken ger goda insikter i speciellt Bibeln och Bibelns betydelse och Becker utlägger i boken rättfärdiggörelsen på ett mycket lättförståeligt och tydligt sätt.

Nu fick jag höra att Ola Österbacka tillsammans med några andra har lagt upp flera av Beckers föredrag från hans resa i Sverige-Norge i slutet av 70-talet på nätet. Jag har inte hunnit lyssna igenom alla dessa, men de jag har lyssnat på är oerhört givande och nyttiga att lyssna på. Föreläsningarna hittas på Biblicums hemsida på nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar