tisdag 21 april 2020

Fantastisk insändare!

Jag råkade läsa en insändare av Anders Jansson i Aftonbladet idag. Jansson är en av de 22 forskare och läkare som kraftigt kritiserade Anders Tegnell och Sveriges linje när det gäller bekämpandet av Corona-epidemin i en debattartikel i DN 14/4 och som sedan dess har fått löpa gatlopp i svensk media.

Läs gärna insändaren! Den avslöjar på ett mycket flagrant sätt vad som är på tok i det svenska medielandskapet och ger samtidigt en stor känga åt de ansvariga tjänstemännen inom den svenska Folkhälsomyndigheten. Även om ämnet är synnerligen allvarligt och det är så oerhört beklämmande att se hur medias företrädare missbrukar sin makt (och deras makt är stor!) njöt jag av att läsa Janssons insändare. Så där ska en slipsten dras!

1 kommentar:

  1. De talade om polischefen och Palmemördaren i en bisats. Han har anmält sig till stockholmspolisen och fick besked att allt är okey. Det olösta fallet är en träning för blivande kriminalare. Så hade jag i medicinruset 2016 sagt åt frun då jag var på permission från sinnessjukhuset att Palmemodet uppklaras före världskriget. Det skedde dock inte offentligt om jag inte missade ngn svensk artikel. Jag har färre än ti ggr kollat svensk internetpress. Piller piller med statlig glasyr fattas ju bara att man blir yr... Styrbord babord och rakt fram kör.... kör

    SvaraRadera