lördag 4 maj 2019

Barnskam?

Klimathysterin tar sig allt mer bisarra uttryck. I Sverige har det de senaste veckorna diskuterats om vi människor, för klimatets skull, borde låta bli att "skaffa" barn. Riktigt på allvar, alltså. Journalisten och klimataktivisten Gurgîn Bakercioglu har t.o.m. gått så långt att han beslutit sig för att låta sterilisera sig för att inte belasta klimatet med några barn.

Jag har ofta funderat på hur det kan komma sig att den här frågan har blivit så här inflammerad och hur i övrigt fullt sansade människor kastar allt vett och sans över bord när det kommer till klimatet. Jag har inget svar, annat än att det kanske handlar om någon form av masspsykos. Men just här, när det går så här långt som till att ha "barnskam", då är källan till förvirringen inte längre oviss. Det här är rent sataniskt. I ordets absolut rätta bemärkelse. Djävulen har alltid hatat barn, och han har alltid försökt förgöra barnen. Djävulen gillar aborter, och han gillade nazisternas brännugnar. Därom finns inget tvivel. Frågan är närmast om dessa företeelser kan härledas direkt tillbaka till honom. När det gäller denna "barnskam" kan vi utan vidare göra det.

De första människorna fick ett uppdrag av Fadern. Ja, egentligen flera, men det jag tänker på nu handlar om att "föröka er och uppfyll(a) jorden". Det här uppdraget är inte fullgjort ännu. Dessutom: Vårt främsta ansvar inför kommande generationer är inte att begränsa jordens temperaturökning till 1,5 grader, utan vårt främsta ansvar är att se till att det finns kommande generationer. Djävulen har alltid satt sig emot Guds vilja och försökt sätta käppar i hjulen, och vi fallna människor är ofta mer än villiga att hjälpa honom med detta. Därför vågar jag skriva det jag skrev ovan.

Observera nu mycket noggrant att jag inte hävdar att hela klimathysterin är den ondes verk. Det kan mycket väl vara så, men om vi hävdar en sådan sak rör vi oss nog med rena spekulationer. Menar jag. (Korrigera mig gärna om jag har fel!) Men när det börjar handla om "barnskam", då är det inte längre frågan om var källan till denna förvirring finns.  

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ole. Mycket intressant sida! Tack för det!

      Radera
  2. Håller med, de har samma källa alla hysteriska trender som går på varandra idag. Du ska inte "skaffa" barn "för klimatets skull", råkar du ändå bli gravid så ska barnet helst mördas i moderlivet. Om barnet mot förmodan föds så ska det från tidig ålder förvirras i sin könsidentitet för att småningom slussas in i hbt...osv.-rörelsens garn. Därmed är den onda cirkeln sluten och antalet nyfödda närmar sig noll med stormsteg..../J

    SvaraRadera
  3. Djävulen...på riktigt?....hahahaha lika osynlig som alla Gudar

    SvaraRadera
  4. Kollade upp Klimatsans.com under rubriken "aktuellt" och hittade ngt som troligen inte stämmer.... "De fortsätter att kalla oljan “fossil” fastän de ledande inom branschen torde vara väl medvetna om att olja ständigt nybildas i Jordens inre. Inga försök att skapa olja ur material från växer och djur har lyckats." -ifrågasätter det ständiga nybildandet av olja i jordens inre och likaså att inga försök att skapa olja ur växtmaterial skulle ha lyckats ! Se https://genesis.nu/nyheter/ny-teknik-fran-alger-till-olja-inom-en-timme/ !!! Och till dig Anonym 4 maj 2019 21:32, skratta du, om än osynlig så mer verksam än någonsin förut ty slutet närmar sig...

    SvaraRadera
  5. Anonym 4 maj 2019 22:08

    du går säkert omkring med "slutet närmar sig" skylten och ropar om osynliga vännerna i himlen :)

    Slutet närmar sig för oss alla, inom 120 år är alla 7 miljarder nulevande människor döda och begravda tillsammans med sina fantasivänner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det gör jag inte ! En sak fick du dock rätt, efter syndafloden bestämde Gud människans maxålder till just 120år !

      Radera
  6. Bära eller brista... Kyrkans 7 kännetecken och biktens betydelse... har just druckit summa 14 öl med penicillinhalten 4,2, en drinkare enligt Guds ord och icke arvtagare av Guds rike men ändå tror jag mig tillhöra Guds rike iom mitt dop ! Det var för sådana som mig som Han led korsdöden !, Vi korsfäster Kristus om igen likt vi vill eller inte ! Ty det var våra synder Han bar !, våra begågna synder och dem vi ännu kommer att begå !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av hjärtat tror jag och med munnen bekänner jag....

      Radera
    2. Hör jag av en Herrens tjänare... ?, "dina synder är förlåtna !" Gå i frid, och tjäna Herren (dina medmänniskor)... ?

      Radera
  7. Så småningom blir det barnbegränsning för klimatets skull. Det kan också bli aktuellt med avskjutning av folk för klimatets skull. Detta är inte rena fantasier utan tankar som redan finns. Väldigt många gröna säger helt öppet att tex. vargen gör mindre skada än mänskor. Provocerar man lite och talar om avskjutning av varg kommer ibland repliken att det vore bättre att skjuta av mänskor. Denna typ av replik har jag sett i skrift vid några tillfällen och även hört live ganska nyligen. Jag anser att sådana yttranden är ett hot och dessa hot kommer att öka.Frågan är om fanatismen kommer att leda till krig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Patrik. Inget skulle längre förvåna, även om det där med avskjutning nog låter närmast omöjligt. Men vi har ju detta med eutanasin på gång både här och där. Det kunde ju också framställas som en "god klimatgärning". Och så har vi detta med kriget. Där sker ju faktiskt en konkret avskjutning. Månne krig också kommer att kallas en god klimatgärning?

      Radera